شناسهٔ خبر: 12659923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد؛

ایران موشک بالستیک ۲ هزار کیلومتری با خطای ۸ متر تست کرد/ تکنولوژی اژدر حوت را فقط روسیه دارد

سردار عبداللهی اظهار داشت: موشکی با برد ۲۰۰۰ کلیومتر با خطای ۸ متر را ما دو هفته پیش تست کردیم، خطای ۸ متر یعنی هیچ، یعنی صفر، یعنی بدون خطا.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم آنلاین»، تسنیم نوشت: سردار علی عبداللهی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در هفتمین جشنواره علمی و تحقیقاتی علو پزشکی سپاه( باقر العلوم) که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در مرکز همایش های صدرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه تحقیقات صنعتی گام های خوبی برداشته شده است، اظهار داشت: امروز قدرت بازدارنگی جمهوری اسلامی ایران به حدی است که دشمنان جرئت تجاوز و اجرایی کردن تهدیدات را ندارند و این حاصل کارهای تحقیقاتی قدرتمند است.

وی تصریح کرد: عاملی که باعث ناکام ماندن اهداف دشمنان در حمله به ایران شده، تلاش محققان کشورمان است چرا که در بخش تسلیحات و تجهیزات نظامی کارهای بزرگی صورت گرفته است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه از آزمایش یک موشک 2 هزار کیلومتری خبر داد و گفت: موشکی با برد 2000 کلیومتر با خطای 8 متر را ما دو هفته پیش تست کردیم، خطای 8 متر یعنی هیچ، یعنی صفر، یعنی بدون خطا.

سردار عبدالهی افزود: این موشک بالستیک را می‌توانیم هدایت کنیم، از جو خارج شده و مجددا به جو بازگشته و بدون خطا به هدف اصابت کند.

وی با اشاره به دوران قبل از پیروزی انقلاب گفت: زمانی بود که به ما حتی اجازه روغن‌کاری توپ‌های ارتش را نیز نمی‌دادند، اما امروز اژدری به نام حوت که مافوق صوت است، ساخته‌ایم که زیر آب با سرعت بالا حرکت می‌کند که این تکنولوژی فقط در اختیار روسیه بود اما جوانان ما توانستند به این فناوری نیز دست پیدا کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه باید وارد حوزه های علوم شناختی شویم، افزود: ستاد کل در حوزه تحقیقات، حمایت خوبی کرده است به طوری که امروز ما 10 درصد منابع بنیه دفاعی را برای تحقیقات اختصاص داده‌ایم که عدد قابل توجهی است ولی در بخش دولتی زیر یک درصد بوجه به این امر اختصاص داده شده است.

سردار عبدالهی خاطرنشان کرد: امروز به لطف محققان توانسته‌ایم در حوزه دفاعی و بسیاری دیگر از حوزه‌ها خودکفا باشیم و قدرت بازدارنگی را افزایش دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما