شناسهٔ خبر: 12588155 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

سومين روز ميزباني شهر آفتاب؛ غافلگيري از استقبال چشمگير

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگي ايرنا، استقبال از نمايشگاه كتاب در محل جديد يعني شهر آفتاب خارج از تصور دست اندركاران اين رويداد بوده و اين امر نشان مي دهد كه كتاب و مطالعه از ريشه عميقي در نزد مردم ايران برخوردار است و مسافت طولاني نمي تواند حضور آنان را در اين مكان كمرنگ كند.
رئيس شوراي نظارت و ارزيابي بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مي گويد: استقبال گسترده مردم در ساعات اولين روز باعث غافلگيري برگزار كنندگان شد.
همايون امير‌زاده افزود: غافلگيري از اين جهت بود كه جمعيت انبوهي اول صبح به شهر آفتاب مراجعه كردند، در حالي كه ما فكر مي‌كرديم با توجه به ناشناخته بودن شهر آفتاب براي بعضي‌ از شهروندان، استقبال در روز نخست نمايشگاه اندك باشد.
وي افزود: بر اساس گزارش‌هاي رسيده به ستاد اجرايي نمايشگاه، استقبال خوب بوده است و تا كنون گزارش‌هاي محتوايي هم نداشتيم.
در دومين روز بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، ميزان استقبال مردم از غرفه ناشران داخلي و خارجي به حدي بود كه در برخي موارد عبور و مرور بازديدكنندگان با كندي انجام مي شد.
اين استقبال باعث رضايت ناشران شد و آنان توانستند در كنار تبليغات به فروش هم نيم نگاهي داشته باشند.
محل جديد نمايشگاه كتاب با استانداردهاي روز جهاني نزديك است و اين عامل مي تواند به ميزان رضايت ناشران و بازديدكنندگان منجر شود.
رضايت ناشران از استقبال بازديدكنندگان در روزهاي نخست اين رويداد، موفقيت ديگر اين نمايشگاه را در محل جديد نشان مي دهد و چنانچه دسترسي راحت تر شهروندان به نمايشگاه فراهم شود، ميزان موفقيت نمايشگاه نيز افزون تر خواهد شد.
به طور كلي مسئولان و دست اندركاران اين نمايشگاه هرگز تصور نمي كردند باتوجه به انتقال مكان نمايشگاه و مسافت زياد آن، حداقل در روزهاي نخست با اين استقبال گسترده مردم مواجه شوند. از اين رو به نظر مي رسد بروز برخي از اين مشكلات ناشي از اين مساله باشد.
بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلي و 130 ناشر خارجي در 170 غرفه برگزار مي شود.
اين نمايشگاه با شعار «فردا براي خواندن دير است...» از 15 تا 25 ارديبهشت در مجموعه نمايشگاهي شهرآفتاب برگزار مي شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خليج فارس (عوارضي اتوبان تهران - قم) ، روبه روي حرم مطهر امام خميني (ره) قرار دارد.
فراهنگ ** 9353 ** 1569**1429

نظر شما