شناسهٔ خبر: 12564802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

روحانی: مردم خودشان باید آموزش زبان را انتخاب كنند / شهید مطهری "اسلام انقلابی" را خطری بزرگ در برابر " انقلاب اسلامی" می دانست

شبکه های اجتماعی نظر سنجی گفتگوی هفته نامه رئيس‌جمهور گفته: خدا نكند معلمي دو جور شاگردانش را ببيند؛ بگويد اين ١٠دانش آموز خانوادشان هم خط من هستند

صاحب‌خبر -

حسن روحانی در مراسم گرامیداشت مقام معلم گفت: شهید علامه مطهری به حق یک فقیه، شجاع، آزاده، متفکر، آگاه به زمان و سرمایه بزرگ برای کشور ما بود و امروز نیز آثار او یک سرمایه بزرگ است. او مسیر رسیدن کشور به توسعه پایدار و متوازن را سرمایه گذاری و تقویت آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: اگر می خواهیم فرهنگ ما رشد کند، بودجه فرهنگ باید در آموزش و پرورش هزینه شود. باید همه توان خود را برای توسعه کشور بکار بگیریم و این توسعه قطعا از آموزش و پرورش شروع می شود.

 روحانی همچنین با پاسداشت یاد استاد شهید مطهری تصریح کرد: شهید علامه مطهری به حق یک فقیه، شجاع، آزاده، متفکر، آگاه به زمان  و سرمایه بزرگ برای کشور ما بود و امروز نیز آثار او یک سرمایه بزرگ است.

رییس جمهور با بیان اینکه شهید مطهری "اسلام انقلابی" را خطری بزرگ در برابر " انقلاب اسلامی" می دانست، اظهارداشت: امروز نیازمند تشریح ابعاد فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی هستیم وکتابها و آثار شهید مطهری به عنوان بزرگترین مرجع برای مراجعه به افکار و اندیشه او جهت فهم فرهنگ و راه صحیح انقلاب اسلامی است.

روحانی افزود: شهید مطهری دردها و مرهم دردها و زخم ها را به خوبی می شناخت و قائلان به "اسلام انقلابی" مطهری را به شهادت رساندند.

رئیس جمهور همچنين گفت:  ببینید امروز با زبان انگلیسی چه شغل بزرگی در زمینه آی‌تی در هند به‌وجود آورده‌اند.

ما باید زبانی را یاد دهیم که در کنارش علم، راحت‌تر به دست آید و شغل بیشتر برای نسل جوان آینده به وجود بیاورد و ارتباط اقتصادی ما را با دنیا تسهیل کند. مردم خودشان باید انتخاب کنند که چند زبان می‌خواهند بیاموزند.

وقتی در مدرسه‌ای ۹۸ درصد دانش آموزان یک زبان را انتخاب کردند ما که نمی‌توانیم برای آن ۲ درصد معلم دیگری را به کار بگیریم. خدا نكند معلمي دو جور شاگردانش را ببيند؛ بگويد اين ١٠دانش آموز خانوادشان هم خط من هستند و آن ٥تا هم خط نيستند

امروز دهها نهاد براي فرهنگ از دولت بودجه ميگيرند؛ اگر ميخواهيم فرهنگ رشد كند بايد آن بودجه در آمرزش و پرورش خرج كنيم. چرا در مورد آموزش و پرورش نهادهاي موازي درست ميشود؟ مدام هم به سازمان برنامه و بودجه فشار مي آورند.

 

نظر شما