شناسهٔ خبر: 1234176 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ ايران - آرژانتين شاه بازي مرحله دوم واليبال

بدون شك ايران - آرژانتين شاه بازي مرحله دوم براي ما خواهد بود. امروز ياد آخرين حرف هاي ولاسكو افتادم، آخرين روز، آخرين باري که پيرمرد دوست داشتني روبروي خبرنگاران نشست تا از آنها، مردم و البته واليبال ايران خداحافظي کند.

صاحب‌خبر -


تحقق نوستالژي روبرو شدن با ولاسكو
سعيده فتحي
تيم ملي واليبال کشورمان در آخرين ديدار خود در مرحله اول مسابقات واليبال قهرماني جهان با نتيجه 3 بر صفر از سد پورتوريکو گذشت تا با بردي 3 امتيازي مقتدرانه راهي دور دوم شود. تيم واليبال ايران در اولين بازي خود مقابل ايتاليا به ميدان رفت و با نتيجه 3 بر يک پيروزي رسيد اما اوج کار شاگردان کواچ در برتري 3 بر 2 مقابل آمريکا، قهرمان ليگ جهاني اخير بود. پس از آن تنها شکست تيم کشورمان با نتيجه 3 بر يک مقابل فرانسه صدرنشين رقم خورد. نماينده قاره کهن دو ديدار آخر خود را به ترتيب مقابل بلژيک و پورتوريکو با نتيجه 3 بر يک و 3 بر صفر پايان داد.به اين ترتيب، ايران با 11 امتياز پس از فرانس? 12 امتيازي، به عنوان تيم دوم گروه چهار به مرحله دوم مسابقات جهاني لهستان قدم خواهد گذاشت. جايي که با لهستان، آرژانتين، صربستان و استراليا ديدار خواهد کرد.

معروف، موسوي و قائمي بالاتر از بزرگان در صدر
در پايان مرحله اول رقابت هاي واليبال قهرماني مردان جهان، کميته آمار و ارقام اين مسابقات، برترين بازيکنان اين مرحله را در فاکتورهاي مختلف اعلام کرد که در اين ميان نام سه بازيکن ايراني به چشم مي خورد. بر اين اساس؛ سيد محمد موسوي، فرهاد قائمي و سعيد معروف که از روز سوم مسابقات با عملکرد قابل توجه خود، در صدر فهرست بازيکنان برتر در مهارت هاي دفاع، دريافت و پاس قرار گرفته بودند، تا پايان مرحله اول توانسته اند موقعيت شان را حفظ کرده و نه تنها صدر جدول را از دست ندهند؛ بلکه فاصله خود را نيز با رقباي شان افزايش دهند. سيد محمد موسوي، اکنون با ميانگين 1.50 کسب پوئن در هر ست به عنوان بهترين مدافع مسابقات معرفي شده. او تا کنون 30 امتياز خالص را از دفاع به دست آورده که در نوع خود، باعث حيرت کارشناسان حاضر در مسابقات شده است. نام او يک پاي ثابت "نکات کليدي" بازي هاي ايران است که در آن ذکر مي شود؛ موسوي همچنان با X امتياز خالص از دفاع، پيشتاز مسابقات است.
فرهاد قائمي، نيز ديگر بازيکن ايران است که به عنوان بهترين دريافت کننده رقابت هاي جهاني معرفي شده است. آمار تاثيرگذاري قائمي در دريافت 60.66 درصد اعلام شده است. موريليو اندرس؛ برزيلي اسم و رسم دار واليبال که ارزشمندترين بازيکن دوره گذشته همين مسابقات قهرماني جهان هم هست، پس از قائمي با 54 درصد تاثيرگذاري نفر دوم است. فاصله قائمي با نفر بعدش، خود گوياي همه چيز است.
اما سعيد معروف؛ بهترين پاسور ليگ جهاني 2014 هم همچنان به عنوان بهترين پاسور مسابقات پيش مي تازد. او که در اين روزها مورد توجه رسانه هاي خارجي قرار داشته و سئوالات بيشماري را به عنوان بهترين پاسور ليگ جهاني پاسخ گفته، با آمار 10.15 اقدام عالي در هر ست پيشتاز بازيسازي در رقابت هاي جهاني لهستان است.

برنامه مرحله دوم
برنامه مسابقه هاي تيم ايران در مرحله دوم مسابقات قهرماني جهان به شرح زير است:
ايران – استراليا، چهارشنبه 19 شهريور ساعت 22:55
ايران – آرژانتين، پنج شنبه 20 شهريور ساعت 19:10
ايران _ لهستان، شنبه 22 شهريور ساعت 22:55
ايران – صربستان، 23 شهريور ساعت 19:10
در صورتيکه تيم‌هاي حاضر در اين مرحله در دور مقدماتي نيز با يکديگر همگروه بوده باشند، در دور دوم بازي نخواهند کرد و نتيجه دور مقدماتي براي دور بعد نيز محاسبه خواهد شد که بر اين اساس شکست 3 امتيازي تيم ايران برابر فرانسه در دور دوم نيز ثبت مي‌شود تا ايران از حال 3 امتياز از دست داده باشد و بايد ديد نتيجه ديدار حساس تيم هاي ايتاليا و آمريکا به چه صورت مي شود.

آخرين ديالوگ هاي به يادماندني پيرمرد دوست داشتني
بدون شك ايران - آرژانتين شاه بازي مرحله دوم براي ما خواهد بود. امروز ياد آخرين حرف هاي ولاسكو افتادم، آخرين روز، آخرين باري که پيرمرد دوست داشتني روبروي خبرنگاران نشست تا از آنها، مردم و البته واليبال ايران خداحافظي کند. او روبروي نمايندگان افکار عمومي نشسته بود؛ همان هايي که در طول مدت اين 3 سال روابط پر فراز و نشيبي را با آنها تجربه کرده بود. آن روز ولاسكو گفت: دوست داشتم مي‌توانستم تا پايان قهرماني جهان در کنار ايران باشم. اعضاي تيم ملي ايران مي‌توانند به جايگاه بزرگي در واليبال برسند. تصميم من براي پيوستن به تيم ملي آرژانتين اصلا حرفه‌اي نيست. وضعيت تيم آرژانتين هم بهتر از تيم ايران نيست، ‌همچنين کشور آرژانتين هم اوضاع اقتصادي بهتري از ايران ندارد اما وقتي من جوان بودم در آرژانتين به صورت رايگان تحصيل کردم و سال‌ها در اين کشور زندگي کردم و نسبت به آن احساس دين دارم.

ولاسكو: موفقيتم زماني است كه ايران بدون من هم موفق باشد
ولاسكو اعتقاد داشت كه يک مربي خوب، يک استاد خوب است. او مي گفت: اگر به عنوان يک معلم درس خود را خوب داده باشم، بازيکنانم ديگر نيازي به تکرار آن چه که گفته‌ام، ندارند. شايد مربيان حرفه‌اي فکر کنند که اگر از تيمي بروند و آن تيم نتيجه‌ نگيرد، خوب کار کرده‌اند. اما موفقيت يک مربي زماني است که وقتي تيم را ترک مي‌کند، بازيکنانش نوار موفقيت‌ها را تکرار مي‌کنند.

و ايران بدون ولاسكو موفق بود
و امروز اين اتفاق براي ايران افتاده است. ولاسكو رفت و موفقيت هاي ايران ادامه داشت. استاد خوب به شاگردانش درس داده بود بطوريكه الان شاگردان او مي خواهند جواب استاد را بدهند و جلوي جشمانش نشان دهند كه تا چه اندازه در دنيا قد كشيده اند.

نبرد با ولاسكو سخت است و شيرين
نبرد با ولاسكو سخت است و شيرين، همه ما نوستالژي رويارويي با ولاسكو را داشتيم و حالا زمان آن رسيده است زماني كه بايد درس پس دهيم. معلم خوب شاگردانش را مي شناسد و براي همين هم كارمان دشوار است اما مي توانيم از پس ولاسكو و لشگرش برآئيم چون از خود او بردن را آموخته ايم و انگيزه اش را داريم.

نظر شما