شناسهٔ خبر: 12281254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با آغاز ایام البیض؛

حضور۳۱۰معتکف درحرم حضرت عبدالعظیم/افزایش تعدادمعتکفان استان تهران

شهرری-مردم خداجوی استان تهران همزمان با آغاز ایام البیض در ۵۵۰ مسجد استان معتکف شدند که در این میان، بیش از ۳۱۰ معتکف در مسجد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معنوی اعتکاف همزمان با آغاز ایام البیض و میلاد باسعادت حضرت علی(ع) در مساجد استان تهران آغاز شد و روزه داران و عاشقان قرب الهی به مدت سه روز با خدای خویش نجوا می کنند.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری مراسم اعتکاف در استان تهران، بیش از ۵۵۰ مسجد در استان میزبان معتکفان بوده و پیش بینی می شود که بیش از ۷۵هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

رشد بیش از پنج هزار نفری تعداد معتکفان استان تهران نسبت به سال گذشته و افزایش تعداد مساجد این استان از ۵۰۰ به ۵۵۰ مسجد از جمله ویژگی های مراسم معنوی اعتکاف امسال است.

اجرای طرح های قرآنی همزمان با ایام اعتکاف

همچنین طرح با قرآن در زلال اعتکاف در برخی از شهرستان های استان تهران همزمان با مراسم معنوی اعتکاف اجرایی می شود که هدف از این طرح، انس و الفت هر چه بیشتر مردم و معتکفان با قرآن کریم است.

ترتیل خوانی، تصحیح قرائت نماز، تصحیح قرائت قرآن، ختم صلوات، حضور مبلغان و روحانیون مذهبی، برگزاری نشست های بصیرتی و تبیینی، برپایی جشن میلاد امام علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س) با حضور معتکفین و برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی از جمله برنامه هایی است که در ایام اعتکاف برگزار می شود.

حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان معتکفان

در این میان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز میزبان عاشقان مکتب اسلام بوده و بیش از ۳۱۰ معتکف در مسجد آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مدت سه روز بیتوته می کنند.

آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برنامه های ویژه ای را برای معتکفان پیش بینی کرده که در مدت سه روز برگزار خواهد شد.

حضور قاریان بین المللی و ممتاز در میان معتکفین، قرائت زیارت عاشورا، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، حضور روحانیون و مبلغین و تشکیل حلقه های معرفتی از جمله برنامه هایی است که در این ایام اجرایی می شود.

همچنین سخنرانان و کارشناسان برجسته مذهبی و دینی نیز در میان معتکفان حاضر شده و برای آنان به سخنرانی خواهد پرداخت.

نظر شما