شناسهٔ خبر: 12217266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توجه جشنواره فیلم مقاومت به موضوع تبعیض نژادی

جشنواره فیلم مقاومت توجه ویژه به موضوع مقابله با تبعیض نژادی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین پوستان را مورد توجه قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این دوره یکی از موضوعات مهم بخش مسابقه بین‌الملل را به پذیرش آثاری با موضوع مقابله با تبعیض‌نژادی و خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان اختصاص داده است.

چرخش جمعیت ایالات متحده از سفید پوست به اقلیت‌های رنگین پوست عمدتاً از نژاد آفریقایی - آمریکایی و اسپانیایی - آمریکایی واقعیتی مسلم و آشکار است. سابقه و قدمت پدیده بردگی و تبعیض نژادی از یک سو و رشد جمعیت رنگین پوستان از دیگر سو باعث شد تا جامعه امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری شاهد اعمال تبعیض، خشونت، زورگیری، آزار و اذیت علیه رنگین پوستان، اقلیت های دینی و نژادی باشد.

از آنجا که این اقلیت‌ها، طیف گسترده‌ای از نژادها و قومیت‌های بشری، از سیاه پوستان گرفته تا سرخ پوستان، زردپوستان، مردمان آمریکای لاتین و همچنین مسلمانان را در برمی‌گیرد، مساله خشونت پلیس در آمریکا، در سطحی بین‌المللی نگریسته شده و از نگرانی‌های همه سازمان‌های بین‌المللی و نیز سایر کشورها به شمار می‌آید و از مقولات مهمی است که باید به طور ویژه از جنبه‌های مختلف به آن پرداخته شود.

چهاردهمین جشنواره بین ­المللی فیلم مقاومت به منظور تبیین و گسترش «فرهنگ مقاومت» در سه بخش مسابقه بین­ الملل، جایزه ویژه عماد مغنیه و چشم ­انداز سینمای مقاومت در جهان با حضور آثاری که به مقاومت مسلمانان و مظلومان جهان پرداخته­ اند، برگزار می­ شود. تمام فیلم­ های سینمایی و مستند که از ژانویه سال ۲۰۱۴ در ایران و سایر کشورها تولید شده­ اند می­ توانند در این بخش شرکت کنند.

جشنواره بین المللی فیلم مقاومت امسال همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می‌شود.

نظر شما