شناسهٔ خبر: 12189935 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان :

مقاومت توطئه سعودی در سوریه را ناكام ساخته است

رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان: علت حمله سعودی علیه حزب الله این است كه ما توانسته ایم در سوریه توطئه آن را ناكام بسازیم و ابزارهایش را شكست دهیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، امین السید در واكنش به بیانیه سیزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی در استانبول تركیه خاطرنشان كرد كه « اعلام جنگ سعودی و همدستان او علیه حزب الله، موضوع جدیدی نیست.
 
بیانیه سیزدهمین اجلاس سازمان همكاری اسلامی كه پیش نویس آن در جده آماده شده بود، در استانبول بدون اجماع و بررسی اعلام شد و در اقدامی تردید آمیز كه با استقبال رژیم صهیونیستی مواجه شد، محور مقاومت ضد صهیونیستی هدف قرار گرفت و فلسطین به عنوان قضیه اصلی جهان عرب و اسلام نادیده گرفته شد.
 
رئیس شورای سیاسی حزب الله تصریح كرد: این دشمنی و جنگ از آغاز مقاومت شروع شده و همواره و آرام جریان داشته اما امروز مستقیم و علنی شده است.
 
وی كه در هفتمین روز شهادت « محمد محمود عوده» از رزمندگان حزب الله و در شهرك الخضر منطقه بقاع لبنان سخن می گفت، اظهارداشت: برخی نظام ها بر فرهنگی استوار شده اند كه ملت های عربی و اسلامی ، فاسد ، بدون مسئولیت ، ستیزه گر با هم و بی هدف باشند، پس این نظام ها نمی توانند با امت عربی قوی و مقاومت همزیستی كنند. برنامه سعودی اكنون بر این اصل استوار است كه آنچه را اسرائیل در سطوح سیاسی و رسانه ای از تحقق آن عاجز بوده است، محقق سازد و به همین دلیل تلاش هایش را برای وارد كردن اتهام تروریسم به حزب الله وسعت بخشیده است.
 
رئیس شورای سیاسی حزب الله افزود: آخرین اقدام سعودی علیه محور مقاومت در جریان اجلاس سازمان همكاری اسلامی بود و آنها تلاش كردند تا پیش نویس یك قطعنامه عربی - اسلامی را كه در آن حزب الله لبنان سازمانی تروریستی خوانده شده است ، برای ارائه به شورای امنیت سازمان ملل متحد آماده كنند.
 
وی تاكید كرد: علت این حمله های سعودی علیه حزب الله برای این است كه ما توانسته ایم توطئه سیاسی آن در سوریه را ناكام بسازیم و ابزار آن یعنی تروریست ها را در جنگ مرزهای لبنان و در داخل سوریه شكست دهیم.
 
امین السید خاطرنشان كرد: تروریستهائی كه آنها را پادشاهی عربی سعودی می نامیم، مرتكب جنگ و تجاوز علیه حزب الله و مقاومت و هر جنگ مقاومت در جهان و امت عربی شده است.
 
رئیس شورای سیاسی حزب الله تصریح كرد: دلیل ما برای این ادعا این است كه آنها اكنون از راهكار سیاسی برای حل بحران سوریه سخن می گویند در حالی كه درگذشته همه راهها و شیوه ها را برای تحقق اهدافشان به كار گرفتند و حتی كار به جائی رسید كه از آمریكا ، اروپاو غرب خواستند در سوریه مداخله كنند مانند همان اتفاقی كه در لیبی افتاد.
 
وی اظهارداشت: علت تمسك سعودی و همدستانش به رویكرد حل سیاسی بحران سوریه این است كه تنها گزینه آنها یعنی استفاده از برگه عناصر مسلح شكست خورده و این عناصر نمی توانند نقشی ایفا كنند.
 
امین السید این سوال را مطرح كرد: اگر توطئه فروپاشی سوریه موفق شده بود اكنون سعودی و دیگر كشورهای عرب حوزه خلیج فارس چه می كردند و كجا ایستاده بودند؟
 
رئیس شورای اجرائی حزب الله گفت: برخی در لبنان برای موفقیت توطئه ها و طرح ها در سوریه مرتكب هر اقدامی شدند و حتی از دولت و مسئولیت آنها استفاده كردند و حتی برای آنها مشكلی نبود كه عناصر مسلح در مرزها و داخل منطقه بقاع و بیروت مستقر باشند و جولان دهند.
 
وی افزود: این توطئه هم تا 95 درصد شكست خورده و ناكام مانده است و تنها پنج درصد از باندهای تروریستی خفته و مخفی شده در لبنان باقی مانده اند.

نظر شما