شناسهٔ خبر: 12113398 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

گزارش پیش بازی؛

اتلتیکو مادرید – بارسلونا؛ اتلتی بدون ال‌نینیو

شبکه های اجتماعی نظر سنجی گفتگوی هفته نامه امشب ساعت ۲۳:۱۵ در دور برگشت از مرحله‌ یک چهارم نهاییِ چمپیونز لیگ اتلتیکومادرید در ویسنته‌کالدرون میزبان بارسلونا است. شاگردان دیگو سیمئونه برای جبرانِ شکستِ ۲-۱ در بازیِ رفت باید بدون زننده‌ تک‌گل‌شان در نوکمپ به زمین بروند.

صاحب‌خبر -

 امشب ساعت ۲۳:۱۵ در دور برگشت از مرحله‌ یک چهارم نهاییِ چمپیونز لیگ اتلتیکومادرید در ویسنته‌کالدرون میزبان بارسلونا است. شاگردان دیگو سیمئونه برای جبرانِ شکستِ ۲-۱ در بازیِ رفت باید بدون زننده‌ تک‌گل‌شان در نوکمپ به زمین بروند.

به گزارش سایت نود، فرناندو تورس تنها بعد از ۱۰ دقیقه از گلی که زد از زمین اخراج شد تا بارسلونا مقابلِ اتلتیکو مادریدِ ۱۰ نفره راهی برایِ بازگشت به بازی پیدا کند و نهایتا با درخششِ لوئیس سوارز با پیروزیِ ۲-۱ برسد. با وجودِ این پیروزی، شاگردانِ لوئیس انریکه که تا دو هفته‌یِ پیش دست نیافتنی به نظر می‌رسیدند با دو شکتِ پیاپی مقابلِ رئال مادرید و رئال سوسیداد و کسبِ تنها یک امتیاز از سه بازیِ اخیرشان در لا لیگا، حالا نه تنها اتلتی و رئال را در فاصله‌یِ ۳ و ۴ امتیازیِ خودشان می‌بینند، بلکه خطرِ حذف از چمپیونز لیگ را هم احساس می‌کنند. گذشتن از سدِ سختِ اتلتی و صعود به دورِ بعد می‌تواند این دورانِ بحرانی بارسا را به پایان برساند و تمرکز و اعتماد به نفس را بهشان برگرداند.
بارسا برایِ بازیِ امشب تمامِ بازیکنانِ اصلی‌اش را در اختیار دارد. در سویِ مقابلِ اتلتی به غیر از تورس، تیاگو را ندارد و خیمنز و ساویچ هم با وجودِ بازگشت به تمرینات به احتمالِ زیاد به آمادگیِ کامل برایِ بازیِ امشب نخواهند رسید.

آمار کلیدی دو تیم

۱-از ۲۱ تیمی که در تاریخِ چمپیونز لیگ بازیِ رفت را در زمینِ خودشان ۲-۱ برده‌اند، تنها ۱۱ تیم به دورِ بعد صعود کرده‌اند (۵۲ درصد).
۲-بارسا ۷ بازیِ اخیرش مقابل اتلتی در رقابت‌هایِ مختلف را برده است.
۳-هر ۳ جدالِ این فصلِ بارسا و اتلتی روندی مشابه داشته است: اتلتی اول گل زده و بعد بارسا با ۲ گل پاسخ داده و بازی را برده است.
۴-بازیکنانِ اتلتی در ۵ بازیِ اخیر مقابلِ بارسا، ۵ کارتِ قرمز گرفته‌اند.
۵-آخرین باری که اتلتی بارسا را شکست داد به بازیِ برگشتِ مرحله‌یِ یک چهارمِ نهاییِ فصلِ ۲۰۱۳-۲۰۱۴ برمی‌گردد که نهایتا با صعودِ شاگردانِ سیمئونه همراه شد.
۶-آخرین باری که بارسا در یک بازیِ چمپیونز لیگ موفق به گل زدن نشد هم به همین شکست ۱-۰ در کالدرون برمی‌گردد.
۷-بازیِ رفت دو تیم با ۹ کارتِ زرد و یک کارتِ قرمز همراه بود، بیشترین آمار برایِ بازی‌هایِ ۹۰ دقیقه‌ایِ این فصلِ چمپیونز لیگ.
۸-بین تیم‌هایی که در مرحله‌یِ یک چهارم حاضر بودند اتلتی کمترین گلِ زده را دارد (۱۲).
۹-اتلتی در ۱۴ بازیِ خانگیِ اخیر در چمپیونز لیگ ۱۲ کلین شیت و دیگو سیمئونه ۱۱ پیروزی از ۱۵ بازیِ خانگی در چمپیونز لیگ دارد.
۱۰-بارسا تنها تیمِ بدونِ شکست در این فصلِ چمپیونز لیگ بوده است. بارسا از ابتدایی فصلِ پیش ۱۸ برد از ۲۲ بازی در چمپیونز لیگ داشته (۲ مساوی، ۲ باخت) و در تمامِ بازی‌ها گل زده است.

ترکیب احتمالی دو تیم

نظر شما