شناسهٔ خبر: 12104205 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

الزعبی: موفقیت روند سیاسی در ژنو به اراده طرف ها بستگی دارد

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت که مخالفان سوری مورد حمایت ریاض بدنبال شکست مذاکرات سوری-سوری در ژنو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با تلویزیون این کشور اظهار داشت که مسئولیت موفقیت روند سیاسی در ژنو تنها برعهده دولت سوریه نیست بلکه به اراده دیگر طرف های شرکت کننده در مذاکرات بستگی دارد.

وی در عین حال تصریح کرد که اظهارات مخالفان سوری مورد حمایت ریاض نشان می دهد که آنها به دنبال ناکام گذاشتن مذاکرات سوری-سوری در ژنو هستند.

الزعبی در خصوص انتخابات پارلمانی سوریه که روز چهارشنبه (۲۵ فروردین) برگزار می شود نیز تاکید کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی بر اساس قانون اساسی صورت می گیرد و باید به قانون اساسی احترام گذاشته شود چرا که بیانگر خواست و اراده مردم سوریه است. وی در عین حال مشارکت در انتخابات را حاوی پیامی به داخل و خارج سوریه دانست.

الزعبی گفت: روز چهارشنبه روز فوق العاده ای در زندگی سیاسی مردم سوریه خواهد بود و تمام شهروندان پس از گذشت پنج سال از جنگ علیه سوریه دنبال فرصتی حقیقی برای ابراز عقیده خود هستند.

وی همچنین اظهار داشت که روند سیاسی برای حل بحران سوریه موضوعی جدا از مفاد قانون اساسی و انتخابات است و قانون اساسی کنونی باید تا لحظه جایگزینی قانون اساسی جدید اجرا شود.

الزعبی همچنین به اقدامات مخرب عربستان و ترکیه و تلاش آنها برای ضربه زدن به دولت سوریه اشاره نمود.

نظر شما