شناسهٔ خبر: 12022885 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«اشرف غنی»با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان دیدار کرد

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با «ریچارد اولسون» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «افق»، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با «ریچارد اولسون» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، هر دو طرف در خصوص آمادگی‌های کمیسیون دو جانبه، موضوعات منطقه ای،چگونگی همکاری‌های امنیتی، مذاکرات صلح افغانستان و برگزاری نشست‌های «وارسا» و «بروکسل» صحبت نمودند.

اشرف غنی از حضور فعال آمریکا و همکاری‌ های آن کشور مخصوصاً در بخش‌های نظامی با افغانستان و تلاش در جهت جلب توجه جامعه جهانی پیرامون همکاری‌های بین المللی اقتصادی و نظامی در نشست‌های وارسا و بروکسل تشکر کرد.

وی در ادامه تأکید کرد که دولت افغانستان ضمن اینکه برنامه‌های دولت را در نشست‌های وارسا و بروکسل مطرح خواهد کرد، دستاوردهای اجرایی دولت را نیز برای شرکای بین المللی تشریح خواهد کرد.

لازم به ذکر است «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا وارد کابل شده است. 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری در جریان سفر به افغانستان با سران دولت افغانستان از جمله اشرف غنی رئیس جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در راستای حمایت واشنگتن از دولت افغانستان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز  به طور غیره منتظره کابل رفت تا با مسئولان افغانستانی دیدار کند.

نظر شما