شناسهٔ خبر: 11815349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تظاهرات در کانادا

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان ، شبکه خبری روسی 'راشاتودی' روز یکشنبه گزارش داد این تجمع اعتراض آمیز که در حمایت از وضعیت سیاه پوستان برپا شده بود در بیرون از مقر پلیس تورنتو کانادا به منظور خاتمه دادن به خشونت نیروهای پلیس این کشور برگزار شد.

بنابراین گزارش تظاهرات اعتراض آمیز شهروندان تورنتو کانادا که روز گذشته (شنبه) علیه رفتار خشونت آمیز نیروهای پلیس انجام گرفت، منجر به بسته شدن چند خیابان در پرجمعیت ترین شهر کانادا شد.

راشاتودی گزارش داد تظاهرات اعتراض آمیز شهروندان تورنتو که تحت عنوان 'زندگی سیاهان اهمیت دارد' موسوم به (BLM) برگزار شد.

راشاتودی افزود: تظاهرات اعتراض آمیز روز گذشته (شنبه) علیه خشونت پلیس کانادا در پی یک هفته اعتراضات ضدنژاد پرستی در تورنتو که از 19 ماه مارس گذشته (29 اسفنده 1394) آغاز شده است، برگزار شد.

معترضان در تظاهرات اعتراض آمیز خود در اطراف مقر پلیس تورنتو این مساله را برجسته کردند که زندگی شهروندان سیاه پوست کانادایی از دید پلیس این کشور 'چندان مهم' نیست.

تازه ترین موج اعتراض شهروندان کانادایی در این زمینه در پی تصمیم 'واحد تحقیقات ویژه' کانادا موسوم به (SIU) صورت می گیرد که حاضر نشد نام افسر پلیسی که در ماجرای تیراندازی مرگبار سال گذشته نیروهای پلیس به یک مهاجر سودانی 45 ساله دست داشت را اعلام کند.

راشاتودی گزارش داد: از شرق تا غرب کانادا، از ایالت 'نوا سکوشیا' (Nova Scotia) تا ایالت 'بریتیش کلمبیا' نیز تظاهراتی در همبستگی با تجمع اعتراض آمیز شهروندان تورنتو علیه خشونت نیروهای پلیس این کشور، برگزارشد.

نظر شما