شناسهٔ خبر: 11735148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اخبار لحظه به لحظه؛ انفجار مهیب در استانبول ترکیه + تصاویر

اختصاصی ابنا

انفجاری مهیب در خیابانی پر رفت و آمد در مرکز استانبول رخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ انفجاری مهیب شهر بندری استانبول در غرب ترکیه را لرزاند که تلفاتی برجای گذاشت.

به گفته رسانه‌های ترکیه، این انفجار که روز شنبه در مرکز خیابان استقلال شهر استانبول روی داد، دستکم 4 کشته و 20 زخمی برجای گذاشته است.

این انفجار نزدیک یک منطقه تجاری-تفریحی در شهر استانبول روی داد.

گزارش‌های اولیه حاکی است، تعداد زیادی آمبولانس و خودروهای امدادی به محل انفجار اعزام شده است.

14:17 ــ خبرگزاری رویترز: سه نفر از افرادی که در انفجار استانبول زخمی شدند صهیونیست هستند.

14:12 ــ استاندار استانبول شمار تلفات انفجار انفجار امروز را در خیابان استقلال 4 تن اعلام کرد.

14:10 ــ به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، واسپ شاهین استاندار استانبول شمار زخمی های انفجار امروز را در مقابل بخشداری منطقه بِی اوغلوی استانبول بیست تن اعلام کرد و گفت : حال سه تن از زخمی ها وخیم است.

14:00 ــ شمار تلفات انفجار خیابان استقلال استانبول به چهار نفر رسید. بنا بر خبرهای دریافتی این انفجار از نوع انتحاری بوده و عامل آن هنگام راه رفتن در یکی از نقاط شلوغ خیابان استقلال خود را منفجر کرده است.

تاکنون هیچ مقام رسمی درباره این انفجار اظهارنظری نکرده و هیچ گروهی مسوولیت آن را به عهده نگرفته است. پلیس ترکیه به دنبال بازداشت شش تروریست انتحاری از جمله دو زن هستند که بنا بر گزارش های اطلاعاتی قصد دارند در دیگر شهرهای ترکیه از جمله آنکارا و ازمیر اقدام به حمله تروریستی کنند.

13:55 ــ خبرگزاری دوغان ترکیه از انتقال 5 زخمی حمله انتحاری خیابان استقلال استانبول به بیمارستان خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری دوغان ترکیه ، حال یکی از زخمی ها وخیم گزارش شده است. بر اساس آخرین خبرها شماری زیادی از نیروهای پلیس و آمبولانس ها به خیابان استقلال استانبول اعزام شده اند.

13:50 ــ آسوشیتدپرس: خبرگزاری دوغان ترکیه اعلام کرد انفجار در خیابان استقلال استانبول ناشی از حمله بمبگذار انتحاری است. خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد آمبولانس ها به این محل که کافه ها، رستوران ها و ساختمان های کنسولگری کشورهای دیگر در آنجا قرار دارد اعزام شده اند. شبکه تلویزیونی خصوصی ان تی وی ترکیه نیز گزارش داد این انفجار در بیرون یک مرکز خرید روی داده است.

در آستانه برگزاری مراسم جشن نوروز در تاریخ 21 ماه مارس، ترکیه اقدامات امنیتی را در آنکارا و استانبول تشدید کرده است.

13:35 ــ انفجار خیابان استقلال استانبول دو کشته و هفت زخمی برجا گذاشت ، تمام مسیرها به محل انفجار مسدود است و تاکنون شخص یا گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

13:30 ـــ تلویزیون سی ان ان ترک اعلام کرد انفجار روز شنبه در قلب استانبول یک حمله انتحاری بود و در آن دو نفر از جمله عامل انتحاری کشته شدند.

13:26 ـــ شبکه تلویزیونی العربیه از وقوع انفجار در مرکز شهر استانبول ترکیه خبر داد و اعلام کرد این انفجار مرکز استانبول را به لرزه در آورد و گزارشها از زخمی شدن شماری حکایت دارد. رسانه های ترکیه اعلام کردند این انفجار در خیابانی پر رفت و آمد در مرکز استانبول رخ داد.

بر اساس اعلام رسانه های دولتی ترکیه این انفجار در یکی از خیابان های شلوغ بخش اروپایی این شهر است خبر دادند. آمبولانس ها نیز به محل اعزام شده اند.

13:20 ـــ شبکه المیادین به نقل از شبکه سی ان ان ترکیه: در انفجار انتحاری در استانبول، دو نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.



...............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما