شناسهٔ خبر: 11661873 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

فینال لیگ برتر والیبال؛ یک جام دیگر برای موسوی؟

سلطان قهرمانی!

صاحب‌خبر -




محسن آجرلو
دیدار آخر فینال لیگ برتر والیبال امروز برگزار می‌شود. دیداری بین پیکان و بانک سرمایه که هر کدام یک فینال را به سود خود به پایان برده‌اند و امروز دیگر باید قهرمان را مشخص کنند؛ قهرمان لیگ برتر والیبال ایران در سال 94.
از کنار هم قرار دادن نفرات دو تیم بخش اعظم تیم ملی والیبال تشکیل می‌شود. آن هم به علاوه دو بازیکن خوب و باتجربه خارجی که هرکدام در پست خود از بهترین‌های جهان بوده و تا حدودی هستند. با این حال، هنگام مرور اسامی نفرات دو تیم، همان ابتدا به یک نام می‌رسیم که شاید بزرگترین ستاره حاضر در زمین باشد. بازیکن موثری که البته این بار نه به خاطر کیفیت بالای بازی‌اش بلکه به خاطر رکورد جالب و عجیبی که ثبت کرده خود نمایی می‌کند.
از لوله سازی اهواز کارش را شروع کرد و بعد رسید به پتروشیمی. در دیدار مقابل پیکان بازی‌اش چشم مربی حریف را گرفت و راهی پیکان شد. همان باشگاهی که موفقیت‌هایش از آنجا آغاز شد و سال‌ها ادامه داشت. درست همان باشگاهی که امروز باید مقابلش بازی کند.
پیکان آغاز موفقیت‌های سید محمد موسوی بود و رکوردی که از آن حرف می‌زنیم، با همین پیکان و از سال 85 آغاز شد. پیکانی که آن سال‌ها در والیبال ایران یکه تازی می‌کرد و امروز هم می‌بینیم که دارد همان مسیر را ادامه می‌دهد. البته مسیری که رقیبان دیگری هم یکی یکی اضافه می‌شوند، می‌آیند و می‌روند اما پیکان همچنان پیکان است!
 محمد موسوی که اوایل دهه هشتاد به پیکان آمد، قهرمانی‌هایش با پیکان از سال 85 آغاز شد. او از 85 تا 89 پنج دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر والیبال شد. او سال 90 به همراه امیر حسینی، مهدی بازارگرد و محمد ترکاشوند راهی گیتی پسند شد. تیمی که تنها همان یک سال را به والیبال آمد و با هدایت کارخانه خیال قهرمانی در این لیگ را در سر داشت. روی کاغذ هم نماینده اصفهان بیشترین شانس را برای قهرمانی داشت اما حواشی جمع کردن این بازیکنان در کنار هم بیش از این بود که تیم تازه تاسیس به قهرمانی برسد.
گیتی پسند در آن سال به‌عنوانی بهتر از پنجمی نرسید و قدرتی جدید در والیبال ایران ظهور کرد؛ کاله مازندران. تیمی که مقصد بعدی محمد موسوی در والیبال ایران بود.
سال 90 تنها سالی در 10 سال اخیر بود که محمد موسوی در آن به قهرمانی نرسیده. سال‌هایی که البته با احتساب لیگ 94، 10 سالش تمام می‌شود.
موسوی بعد از تجربه ناموفقش با گیتی پسند، به کاله رفت و تا امروز دیگر اشتباه نکرده. او سال 91 با کاله قهرمان ایران شد و سال بعد از آن به همراه سعید معروف و شهرام محمودی سر از متین ورامین درآورد. تیمی که سال گذشته شرایطش را در فینال دیده بود. قهرمانی 92 هم با موسوی به متین رسید تا شمار قهرمانی‌های این بازیکن در لیگ ایران به عدد 7 برسد.
متین پس از آن قهرمانی دچار تغییرات بسیاری شد و همین عامل موسوی را یک بار دیگر راهی پیکان کرد. انتخابی عجیب که با توجه به حال و روز پیکان در سال‌های گذشته ابتدا ریسک بزرگی بود. با این حال بازیکن گیری پیکانی‌ها و بستن تیمی در حد قهرمانی باز هم نشان داد که انتخاب سید بیجا نبوده. او بازهم در لیگ ایران قهرمان شد و رکوردش را به عدد 8 رساند.
مقصد بعدی موسوی همین تیم سرمایه‌ای است که حالا با آن به فینال رسیده. او امسال به همراه تعداد زیادی از ملی‌پوشان راهی این تیم سرمایه دار شده که اتفاقا ترکیب خوب و موفقی را هم تشکیل داده‌اند. سلطان قهرمانی دهه اخیر والیبال ایران در لیگ 94 هم به دنبال قهرمانی است و مانند هر هشت فینال گذشته‌اش به برد و سکوی اول فکر می‌کند.
سید در 9 لیگ گذشته در هشت تایش قهرمان شده و رکورد خارق العاده‌ای را به ثبت رسانده. مخصوصا قهرمانی‌های سال‌های اخیر که مثل گذشته صاحبش از ابتدا مشخص نبوده و نیست و هر سال حداقل دو یا سه تیم شانس قهرمانی دارند.
حالا در این میان اینکه موسوی می‌گردد و تیم‌های قهرمان را پیدا می‌کند یا تیم‌هایی که قهرمانی می‌خواهند او را به خدمت می‌گیرند سوال جالبی است. اینکه آیا راه قهرمانی از این بازیکن موثر و حالا ستاره و بزرگ می‌گذرد یا او خودش را در این مسیر قرار می‌دهد.

غیر قابل پیش‌بینی
موسوی در دیدار امروز هم مانند همیشه بدون شک یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان زمین خواهد بود. نقشی که در زمین حریف بیشتر به ورملیو و صد البته به دریافت کننده‌هایش بر می‌گردد.
پیکانی‌ها که هنوز در شوک وضعیت نامناسب رضا ابراهیمی هستند، عصر امروز باید به مصاف بانک سرمایه بروند. مدافع عنوان قهرمانی که در بازی‌های امسال نشان دادند استاد برگرداندن بازی‌های باخته هستند. آنها یک چشمه از این توانایی را در بازی اول برابر تیم حریف به نمایش گذاشتند. همین عامل دیدار امروز را به یکی از غیر قابل پیش‌بینی‌ترین فینال‌های سال‌های اخیر تبدیل می‌کند. دیداری که قدرت دو تیم تا حدود زیادی با هم برابر است و نتیجه بازی را ستاره‌هایی مثل محمد موسوی و ورمگلیو تعیین می‌کنند. بانک سرمایه هم وضعیت روحی بهتری دارد و با بازیکن‌هایی که نوسان کمتری نسبت به حریف داشته و دارند، وضعیت خوبی برای این بازی دارد و به دنبال تنها هدفش از تیم داری در لیگ برتر یعنی قهرمانی است. فینال لیگ برتر 94 از ساعت 16 امروز در خانه والیبال آغاز می‌شود.

نظر شما