شناسهٔ خبر: 11631017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

افزايش تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۶
فارس:‌ آژانس بین‌المللی انرژي پیش‌بینی خود نسبت به تقاضای نفت جهان در سال ۲۰۱۶ را افزایش داد. این آژانس همچنین پیش‌بینی کرد تولید نفت کشورهای غیراوپکی در سال ۲۰۱۶ کاهش یابد.
 به گزارش تاس، بنا بر پیش‌بینی جدید تقاضای نفت در سال 2016 در جهان روزانه 95.8 میلیون بشکه خواهد بود که نسبت به پیش‌بینی قبلی 200 هزار بشکه افزایش یافته است. همان‌طور که در گزارش قبلی این آژانس در ماه فوریه اعلام شده است، تقاضای نفت در سال 2016 بالغ بر 1.2میلیون بشکه نسبت به سال 2015 افزایش خواهد یافت. 

قاچاق سالانه ۶۳۰ میلیون دلار پوشاک
تسنيم: مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت گفت: براساس آمارهای مستند و میزان پارچه‌ای که در دوزندگی‌ها به البسه تبدیل می‌شود، توان تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پوشاک را در داخل کشور داریم؛ ولی سالانه ۶۳۰ میلیون دلار پوشاک قاچاق وارد ایران می‌شود. 
گلنار نصراللهی با بیان اینکه نیاز سالانه ما به پوشاک حدود 400 تا  450 هزار تن است، افزود: طبق آمارهای جهانی، در سال  2014 سالانه بالغ  بر 700 میلیون دلار پوشاک  وارد ایران می‌شد که تنها 10 درصد آن از مبادی قانونی و90 درصد آن از طریق قاچاق وارد می‌شد. 
نصراللهی با اشاره به تعیین تعرفه 75 درصدی پوشاک در کتاب تعرفه‌های امسال افزود:‌ سال آینده تعرفه پوشاک 55 درصد خواهد شد.

جنرال‌الکتریک آمریکا به دنبال تجارت نفت و گاز با ایران
تسنيم:‌ درحالی‌که تحریم‌های غرب علیه ایران لغو شده، شرکت جنرال الکتریک آمریکا در حال طراحی استراتژی‌ای برای بخش نفت و گاز خود برای تجارت با ایران است. به گزارش بلومبرگ، لورنزو سیمونلی، رئیس بخش نفت خام شرکت جنرال الکتریک گفت در هفته‌های اخیر به ایران سفر کرده تا «بفهمد در این کشور چه چیزی وجود دارد». 
وی افزود، جنرال الکتریک تنها در صورتی با ایران همکاری خواهد کرد که مقررات دولت آمریکا به این شرکت اجازه فعالیت در آنجا را‌بدهد. 

نظر شما