شناسهٔ خبر: 11556185 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کائنات | لینک خبر

ستون اخبار

صاحب‌خبر - آهنگساز ایرانی با دعوت
 یونسکو به هند می‌رود
گروه هنر :نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی به دعوت سازمان جهانی یونسکو همراه با گروه «باشا» در دهلی پایتخت کشور هند کنسرتی را برگزار می کند.
گروه موسیقی «باشا» با همراهی پیمان خازنی نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی به دعوت سازمان جهانی یونسکو در کشور هند کنسرتی را برپا خواهد کرد.
پیمان خازنی در توضیح نحوه حضور خود بیان کرد: از سوی سفارت هند در تهران این دعوت به بنده ابلاغ شد تا به عنوان یك آهنگساز ایرانی در جشن نوروز اجرایی داشته باشم كه امسال سازمان یونسكو آن را با همكاری دولت هند ترتیب داده است.  البته اكنون در تهیه و تدارك گروهی متشكل از سازهای ایرانی هستم، این در حالی است که انتخاب و چیدمان اشعاری را در دست دارم كه در رابطه با نوروز و فرهنگ ایران است.
وی که هم اکنون در حال مراحل پایانی میکس و مستر آلبوم «همهمه کاشی ها» است، افزود: فرهنگ ما یکی از غنی ترین فرهنگ های دنیاست و موسیقی ما تحت تاثیر همین فرهنگ از جنبه های هنری و عاطفی بالایی برخوردار است. طبیعی است که در چنین شرایطی آنها ناگزیر به استفاده از موسیقی ما هستند و من امیدوارم با یک اجرای دقیق و قوی بتوانیم نماینده شایسته ای از فرهنگ اصیل ایرانی باشیم.پیمان خازنی نوازنده تار و آهنگساز تا کنون آثاری مانند «پریچهره» با صدای سینا سرلک، شوخی تکنوازی تار، «به  یاد من باش» با صدای سالار عقیلی، «کجاست خانه باد» با روایت الهام پاوه نژاد روی اشعار فروغ فرخزاد و ساخت موسیقی برای چند تئاتر را تجربه کرده است.

صالح‌پور داور جشنواره بین‌المللی تئاتر بلگراد شد
گروه هنر :اردشیر صالح‌پور مدرس، نویسنده و پژوهشگر تئاتر به عنوان داور جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد انتخاب شد.
اردشیر صالح‌پور مدرس، نویسنده و پژوهشگر تئاتر از ایران در کنار راشکو جووانوویچ از صربستان و نینا مازور از آلمان سه داور پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد (Slavija) هستند.جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد که با عنوان Slavija شناخته می شود یکی از مهمترین جشنواره های بین المللی تئاتر اروپایی است. این جشنواره همبستگی ویژه ای با جامعه تئاتر اروپا E.F.A داشته و با شعار «اروپا برای جشنواره - جشنواره برای اروپا» فعالیت می کند.پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر بلگراد از ۹ تا ۱۶ مارس ۲۰۱۶ در شهر بلگراد و با حضور هنرمندان تئاتر جهان برگزار می شود.در این جشنواره تئاترهایی از کشور های روسیه، رومانی، یونان، مصر، لیتوانی، صربستان، آذربایجان(باکو) و ... به صحنه خواهند رفت. این جشنواره که از سال ۲۰۰۲ آغاز شده رویکرد تازه ای به تئاتر ملی، سنتی و بومی داشته و هیات داوران تندیس جشنواره را به بهترین گروه شرکت کننده اهدا خواهند کرد.

انتشار فراخوان دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران
گروه هنر :فراخوان دومین «هفته تئاتر دانشگاهی» توسط تئاتر باران منتشر شد.
میلاد نیک آبادی دبیر دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران از انتشار فراخوان این رویداد و فراهم شدن امکان ثبت‌نام غیرحضوری دانشجویان در دوره جدید خبر داد. علاقه‌مندان به شرکت در دومین هفته تئاتر دانشگاهی باران که اختصاص به دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا می‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را کاملا به صورت مجازی و بدون نیاز به مراجعه حضوری در دبیرخانه تئاتر دانشگاهی انجام دهند.
هفته تئاتر دانشگاهی باران در دو بخش نمایش صحنه ای و نمایشنامه خوانی برگزار می شود و پایان نامه‌های دانشجویی و نمایش‌های اجرا شده در جشنواره‌های معتبر دانشگاهی در اولویت هستند.بر اساس فراخوان منتشر شده دانشکده هنرهای زیبا دومین دانشکده ای است که میزبان هفته تئاتر دانشگاهی می شود و اثر برگزیده در هر بخش از سوی کمپانی تئاتر باران حمایت و در سال ۱۳۹۵ اجرای عمومی خواهد داشت.

نظر شما