شناسهٔ خبر: 11461775 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

میزبان‌ها یک برد تا نیمه نهایی لیگ بسکتبال فاصله دارند

بهترین موقعیت برای صعود

صاحب‌خبر -



ایران ورزشی- از میان چهار تیم راه یافته به رقابت‌های پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال، تکلیف چهار تیم در همان روز نخست مخشص شد. پتروشیمی و شیمیدر راهی نیمه‌نهایی شدند و نمایندگان تبریز و مشهد از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
چهار تیم دیگر اما باید امروز در روز دوم و بازی دوم این مرحله رو در روی هم قرار بگیرند تا شاید تکلیف دیگر صعودکنندگان به نیمه نهایی را مشخص کنند. در یکی از این دیدارها شهرداری اراک در خانه دانشگاه آزاد پذیرایی می‌کند و نفت هم در آبادان به مصاف شهرداری گرگان می‌رود.
هر دو میزبان امروز در چهار دیدار گذشته (سه بازی در لیگ و یک بازی در پلی‌آف)، سه پیروزی را به دست آورده‌اند و حالا برای رسیدن به نیمه نهایی تنها یک پیروزی نیاز دارند. آن هم در خانه و مقابل تماشاگران خودی.
بازی امروز برای هر دوی این تیم‌ها بهترین فرصت برای شکست حریف و صعود به مرحله بعد است. فرصتی که اگر آن را از دست بدهند، کارشان دشوارتر خواهد شد و شانس پیروزی و صعودشان کمتر و کمتر می‌شود.
اراکی‌ها بازی اول پلی‌آف را به دانشگاه آزاد واگذار کردند، با این حال از حریف خود 3- یک پیش هستند و این شانس را دارند که با برتری در بازی فردا خود را به نیمه نهایی برسانند.
در بازی نخست دو تیم درگیری و حواشی پایان بازی زیاد بود و به نظر می‌رسد برای بازی فردا مسوولان فدراسیون باید تدابیر بیشتری بیندیشند.
مصطفی هاشمی تغییرات بسیاری در تیم خودش داده و با اضافه کردن صمد نیکخواه و زید عباس اردنی و دیگر خارجی‌ها، چهره دیگری به تیمش داده اما باز هم کار دشواری در اراک و برابر هزاران تماشاگر این شهر دارد که بدون شک جزو بهترین تماشاگران این فصل بوده‌اند. اراکی‌ها هم در این فصل، در خانه به هیچ تیمی باج نداده‌اند و بهترین نمایش خود را در بازی‌های خانگی اجرا کرده‌اند.
در دیگر بازی امروز نفت آبادان میزبان شهرداری گرگان است. آبادانی‌ها روز دوشنبه پیروزی ارزشمندی را در بازی نخست پلی‌آف در گرگان کسب کردند. در حال حاضر نفت 3 - یک از شهرداری گرگان پیش است و برای صعود به نیمه نهایی تنها به یک برد نیاز دارد.

برنامه بازی‌های پلی‌آف:
شهرداری اراک - دانشگاه آزاد (ساعت 16)
نفت آبادان - شهرداری گرگان (ساعت 16)