شناسهٔ خبر: 11360536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مهدی محمدی:

تحلیل نتایج انتخابات نشان‌دهنده شکست استراتژی مشترک آمریکا و یک جریان سیاسی داخلی است

کارشناس مسائل سیاسی نوشت: هر چه از پایان زمان رای‌دهی بیشتر فاصله می‌گیریم، این مسئله واضح‌تر می‌شود که استراتژی مشترک آمریکا و یک جریان سیاسی در داخل برای تبدیل کردن برجام به ابزاری برای تغییر معادله قدرت در ایران شکست خورده است؛ نتایج انتخابات ۷ اسفند برای طراحان این استراتژی بی گمان سرافکندگی بزرگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نسیم آنلاین»، مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی نوشت: هر چه از پایان زمان رای دهی بیشتر فاصله می گیریم، این مسئله واضح تر می شود که استراتژی مشترک آمریکا و یک جریان سیاسی در داخل برای تبدیل کردن برجام به ابزاری برای تغییر معادله قدرت در ایران شکست خورده است؛ نتایج انتخابات 7 اسفند برای طراحان این استراتژی بی گمان سرافکندگی بزرگی است.

وی ادامه داد: در سراسر کشور، اکنون قطعی است که حداقل 60 درصد فهرست جامعه مدرسین به مجلس خبرگان راه یافته اند، درباره مجلس هم از حدود 100 کاندیدایی که تا اینجا راهیابی آنها به مجلس قطعی شده 75 نفر اصولگرا هستند، وضعیت کلی هم به احتمال بسیار زیاد از همین فرمول تبعیت خواهد کرد.

مهدی محمدی گفت: درباره تهران نیز، اگرچه وضعیت بسیار سیال است اما تقریبا قطعی است که پروژه عدم ورود آقایان جنتی، یزدی و مصباح به مجلس خبرگان که اصلی ترین هدف ائتلاف فتنه-انگلیس بود شکست خورده است؛ به همین دلیل هم هست که در اندرونی خود به دوستانشان سفارش می کنند صدای این قضیه را دیگر درنیاورند! تحلیل نتایج این دور از انتخابات، در ابعاد کشوری، ارزیابی های بسیار مهمی در اختیار ما قرار خواهد داد.

نظر شما