شناسهٔ خبر: 11351507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

گزارش کامل از استیضاح وزرای راه و کار:

دغدغه های موافقان استیضاح ربیعی

نمایندگان موافق استیضاح علی ربیعی تاکید دارند که این وزارتخانه بیش از آن که در راستای رفاه اجتماعی حرکت کند در راستای تبعیض اجتماعی حرکت می کند.

صاحب‌خبر -

قانون- جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه 22 اسفندماه) به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 15 دقیقه و با حضور 233 نفر از نمایندگان مجلس آغاز شد. استیضاح علی ربیعی و عباس آخوندی در دستور کار پارلمان قرار دارد.

به گزارش قانون به نقل از خانه ملت،اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور برای استیضاح وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در قوه مقننه حضور پیدا کرد. همچنین ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی، اردکانیان و زنگنه برای همراهی وزیر تعاون در صحن علنی حاضر شدند.

اکبر رنجبرزاده ، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ترتیب  نطق های موافق استیضاح علی ربیعی ، وزیر کارف تعاون و رفاه اجتماعی را قرائت کرد.

در گزارش زیر با کلیک بر هر تیتر می توانید متن نطق های مخالف و موافق را درباره استیضاح علی ربیعی بخوانید:

 

محمدقسیم عثمانی ، به عنوان نخستین موافق استیضاح در صحن علنی صحبت کرد. عثمانی با انتقاد از همراهی وزیر کار برای استثمار کارگران گفت: ربیعی وزارت رفاه اجتماعی را به وزارت تبعیض اجتماعی تبدیل کرده است و سرمایه‌های صندوق تأمین اجتماعی را وجه المصالحه سیاسی، جناحی و باندی کرده است.

مقصودی : اوضاع و احوال وزارت کار بیمارگونه و تعطیل است / نشنیدن صدای کارگران سبب بروز اعتراضات اخیر شد

حسین مقصودی ، در موافقت با استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوگندی که نمایندگان در روز اول و در دفاع از نظام یاد کردند را یادآور شد و گفت: اوضاع و احوال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مارگونه و تعطیل است، در حقیقت وزیری که با تمام لایه های جامعه به خصوص کارگران، روستایی ها، عشایر، قالیبافان، زنان بی سرپرست و بازنشسته ها سر و کار دارد آقای ربیعی است.

 
حسین مقصودی در نطق میان دستور

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت این صاحبان انقلاب خوب نیست متاسفانه احوال و اوضاع این گروه ها سبب بی اعتمادی آن ها به نظام شده است که پیامدهای منفی در پی خواهد داشت.

حسن بیکی :وزارت کار نیاز به مدیری قدرتمند دارد/ با جنگ روانی و گریه به سراشیبی پیش می‌رویم

ابوالفضل حسن بیکی نیز در موافقت با استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:  متأسفانه آقای ربیعی بر اساس فشارها طی چند سال گذشته در مقام وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باقی مانده است.

 
ابوالفضل حسن بیکی در نطق میان دستور 13 اسفندماه 1396

وی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی با نیت خیرخواهانه بخشی از ثروت کشور را در اختیار این وزارتخانه قرار داده است تا وزیر و عوامل این مجموعه به بازنشستگان، نیروهای محروم و غیره خدمت کنند.

نادری: ۸۰ درصد از جامعه ایران زیر خط فقر هستند

شهاب نادری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 20 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی  و در موافقت با استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به وی، اظهار داشت: یکی از جوانان استان کرمانشاه اداره کل شما را به گِل گرفت و ما نیز مایل هستیم که مجلس امروز مشخص کند چه دغدغه ای برای جوانان و از شما چه انتظاری دارد.

 
شهاب نادری

نادری به اشاره به عدم توجه ربیعی به ایجاد اشتغال تاکید کرد: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال اختصاص دادند ولی وزیر کار هیچ اقدامی را انجام نداد و کشور را معطل خود و معاونان تان کردید.

 

نظر شما