شناسهٔ خبر: 11337515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات کشور:

حضور پرشور مردم در انتخابات/ احتمال تمدید مهلت در صورت مجوز وزیر

رئیس ستاد انتخابات کشور از حضور پرشور مردم طبق آمار ارائه شده خبر داد و گفت: در صورت ارائه مجوز از سوی وزیر کشور در برخی مناطق مهلت رای تمدید خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: مردم در ساعات اولیه آغاز انتخابات استقبال خوبی از خود نشان دادند و پای صندوق‌های رای حاضر شدند، حتی در دورترین مناطق کشور، در مناطق روستایی، عشایری و مرزی مردم از ساعات ابتدایی پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی در خصوص تمهیدات وزارت کشور برای کاهش تراکم مردم در شعب اخذ رای، گفت: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از مردم بخواهیم اسامی نامزدهای موردنظر خود را خارج از شعب اخذ رای تهیه کنند تا در شعب رای ساعات زیادی را صرف پیدا کردن اسامی نامزدها نکنند.

مقیمی با بیان اینکه ۵۱ هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای در سراسر کشور فعال است، گفت: طبیعی است با توجه به برگزاری همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و لزوم تکمیل دو لیست، مردم نیاز به وقت بیشتری برای رای دادن داشته باشند و بالطبع تراکم در شعب اخذ رای افزایش خواهد یافت.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: تا ساعت ۶ بعدازظهر طبق قانون برای اخذ رای فرصت وجود دارد و اگر مناطقی نیاز به تمدید مهلت داشته باشند با مجوز وزیر کشور، زمان رای‌گیری تمدید خواهد شد.

نظر شما