شناسهٔ خبر: 11332764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آغاز انتخابات برای انتخاب 378 نماینده

از ساعت هشت صبح امروز مردم ایران برای انتخاب 378 نماینده در 2 مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی به پای صندوقهای رای رفتند.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی- رای گیری از مردم در سراسر کشور برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد.

بر این اساس، انتخابات مجلس خبرگان رهبری استانی است و مردم به نمایندگان استان برای این مجلس رای می دهند که در مجموع 88 نماینده در سراسر کشور انتخاب می شوند.

اما انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اساس حوزه انتخابیه در شهرها برگزار می شود و مردم به نماینده شهر خود رای می دهند که در مجموع 290 نماینده انتخاب خواهند شد.

بنا به گفته مسئولین وزارت کشور برای انتخابات امروز بیش از ۵۵ میلیون نفر در سراسر کشور واجد شرایط رای دادن هستند که می توانند در این 2 انتخابات شرکت کنند.

برای جمع آوری آرای مردم ۱۱۰ میلیون تعرفه به اضافه ۱۵درصد تعرفه اضافه چاپ و توزیع شده است. همچنین۱۲۰ هزار صندوق برای ۲۰۷ حوزه انتخابیه تهیه و توزیع شد.

امروز برای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از  شش هزار رقابت می کنند. همچنین برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 161 نامزد به رقابت می پردازند.

رای گیری طبق قانون 10 ساعت است که می تواند با نظر وزیر کشور تمدید شود.

 

نظر شما