شناسهٔ خبر: 11332237 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

اغاز انتخابات در سراسر کشور

از ساعت ٨ صبح امروز رای گیری در تمام شعب کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -
از ساعت ۸ یامداد کار رای گیری در 120 هزار صندوق اخذ رای واقع در  53 هزار شعبه  در سراسر کشور  اغاز شد . این رای گیری به مدت 10 ساعت ادامه دارد که در صورت نیاز تمدید خواهد شد.در هر شعبه حدود 19 نفر وظایف اجرایی نظارت و تامین امنیت را انجام می دهند. 
وزارت کشور  تعداد واجدان شرایط  را نزدیک به 55 میلیون نفر اعلام کرد . مدارک لازم برای رای دادن نیز همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی است.
حدقل سن رای دهندگان 18 سال تمام است و همه متولدان هفتم اسفند سال 76 به قبل می توانند در انتخابات امروز جمعه شرکت کنند.
مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت:130 میلیون تعرفه برای دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اختیار حوزه ها قرار گرفته و تعداد تعرفه ها به حدی است که برای دو انتخابات کفایت خواهد کرد البته تعرفه های انتخابات مجلس خبرگان با تعرفه های انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت اما به اندازه هم است.
رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آمادگی لازم در تمام مناطق از جمله مناطق مرزی، کوهستانی، روستایی، عشایری و شهری برای رای‌گیری وجود دارد گفت: در برخی مناطق صعب‌العبور با هلی‌کوپتر صندوق‌ها را انتقال دادیم.
هر کدام از داوطلبان که بتواند حداقل یک چهارم آراء به علاوه یک رأی را کسب کند به مجلس راه می یابد ودر صورت دست نیافتن به این حد  انتخابات به دور دوم کشیده می شود. مقیمی اظهار داشت: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود باید حداکثر ظرف یک ماه انتخابات دوره دوم را برگزار کنیم.

نظر شما