شناسهٔ خبر: 11315261 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله علیدوست:

شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی هر فردی است

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی ما است گفت: ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم، بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسان‌ها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم.

صاحب‌خبر -

آیت الله علیدوست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اخلاق انتخاباتی گفت: اخلاق انتخاباتی را معارف دینی مشخص کرده است و اگر به همان معارف دینی توجه کنیم، به کمتر و نه بیشتر، به اخلاق انتخاباتی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که مسئولیت یک امانت است ولی متأسفانه گاهی با این نگاه دیده نمی‌شود، افزود: وقتی با نگاه امانت به یک مسئولیت نگاه می‌کنیم هم کسانی که خودشان را عرضه برای انتخابات می‌کنند و هم کسانی که رأی می‌دهند توجه می‌کنند این امانت را چگونه حفظ می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هیچ وقت نباید محرمات الهی مانند غیبت و اشاعه گناه و منکرات در انتخابات وجود داشته باشد، گفت: کسانی که کاندیدا هستند و همچنین طرفداران آنها باید توجه کنند که انتخابات مجوز دروغ و غیبت نیست و نباید به بهانه انتخابات به این کارها دست بزنند.

وی بیان کرد: معیار ما در انتخابات باید لیاقت افراد باشد چه به حزب ما وابسته باشد و یا نباشد.

آیت الله علیدوست با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه اسلامی، ملی و انسانی ما است تصریح کرد: ما نه صرفاً به خاطر اینکه یک مسلمان هستیم بلکه به خاطر اینکه به ایران تعلق داریم و با توجه به اینکه انقلاب برای همه انسان‌ها پیام دارد از نظر انسانی نیز وظیفه داریم که در انتخابات شرکت کنیم.

وی انتخاب شایسته را وظیفه دیگر هر فردی دانست و گفت: هرکس طبق تحلیلی که دارد اقدام به انتخاب افراد شایسته کند برای او حجت است و اگر شک داشت می‌تواند از افراد لایق سؤال کند به گونه‌ای که اگر در قیامت از او سؤال شود چرا به این شخص رأی دادی بتواند پاسخگو باشد.

انتهای پیام/313/30

نظر شما