شناسهٔ خبر: 11312390 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پناهیان در همایش «نه، به دخالت انگلیس»:

پناهیان: کسانی که در مقابل انگلیس می‌ایستند، نامشان در تاریخ می‌ماند

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در همایش تجلیل از فقهای ضد انگلیسی با عنوان «نه، به دخالت انگلیس» که عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری انتخابات را عید عنوان کردند در صورتی که در گذشته این گونه تعابیر کمتر شنیده می شد، اظهار کرد: اینکه این عید امروز بیشتر به چشم می آید را باید در مورد آن تامل و فرهنگ‌سازی کرد.
 
وی افزود: بعد از ۳۷ سال اینقدر نظام جمهوری اسلامی به اوج اقتدار رسیده است که مقام معظم رهبری با خیال آسوده می گویند آنهایی که نظام را هم قبول ندارند رای بدهند.
 
پناهیان تاکید کرد: امروز هیچ اثری از فتنه ۸۸ در افکار عمومی باقی نمانده البته این فتنه هنوز در برخی افراد باقی مانده است.
 
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی توانسته است سلامت انتخابات خود را به کسانی که آن را قبول ندارند هم ثابت کند.
 
پناهیان گفت: تمام کسانی که در فتنه ۸۸ خون به دل ملت کردند امروز با تواضع و شرمندگی عذرخواهی می کنند و در لیست های انتخاباتی حاضر می شوند و دیگران را برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند؛ این حرکت آنها را باید به مثابه عذرخواهی تلقی کنیم البته اظهار پشیمانی و عذرخواهی باید صراحتا اعلام شود ولی خود این مسئله هم جشن دارد و هم عید است.
 
پناهیان افزود: در تبلیغات انتخاباتی و در فضای همین گفتگوها نباید جشن را فراموش کنیم بلکه باید عید بودن انتخابات را برای همه تکرار کنیم.
 
وی با بیان اینکه باید آداب این جشن رعایت شود، تصریح کرد: من پیشنهاد می کنم که مردم در روز انتخابات برای یکدیگر پذیرایی ببرند و نشان دهند که ما این روز را جشن می گیریم.
 
پناهیان با تاکید بر اینکه ما برای ملت انگلیس متاسفیم که چنین دولتی دارد که از تروریست های منطقه ما حمایت و در امور کشورها دخالت می کند، گفت: البته آنها تقصیری ندارند و تحت استبداد مدرن هستند.
 
همراه رای «مرگ بر انگلیس» هم بگویید
 
وی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که می خواهند رای بدهند همراه با رای دادنشان یک «مرگ بر انگلیس» هم می گویند. هم آنهایی که مورد حمایت انگلیس هستند مرگ بر انگلیس می گویند و هم آنهایی که انگلیس را به خاطر دخالت هایش محکوم می کنند این اتفاق هم از ظرایف و عجایب انقلاب اسلامی است.
 
پناهیان اظهار کرد: این دولت های خبیث غربی همان آنهایی هستند که زمانی ملت ما را بمباران تبلیغاتی می کردند که در انتخابات شرکت نکنید، اما امروز ببینید نظام جمهوری اسلامی چطور همه آنها را برای انتخابات ادب و به خط کرده است.
 
وی با بیان اینکه خیلی ها سعی کردند تا انتخابات را دوقطبی کنند اما نتوانستند، اظهار کرد: باید در مقابل این دو قطبی سازی ها ایستادگی کنیم. دو قطبی سازی موجب می شود که خیلی از صداها به گوش نرسد و باعث می شود عده ای، خودشان را بیشتر نشان دهند و از طرفی صدای عده ای هم شنیده نشود.
 
پناهیان ادامه داد: رئیس جمهور سعی دارد فضا را دوقطبی کند اما در این فضا که عده ای تلاش می کنند دوقطبی سازی کرده و تنش ها را زیاد کنند باز هم گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان قدرتمندی است.
 
وی با اشاره به لیست واحد اصولگرایان برای انتخابات مجلس گفت: لیست واحد اصولگرایی توانسته با اتحاد خوب در مقابل دو قطبی سازی ها باشد تا مردم بتوانند به درستی وزن کشی کنند.
 
پناهیان با بیان اینکه من در انتخابات قبلی مجلس در جلسات دو گروه شرکت می کردم، افزود: من خیلی جناحی و سیاسی نیستم و این جناح و آن جناح را قبول ندارم. اصلا مردم از جناحی شدن گریزان هستند. من هر کدام از نیروهای انقلاب را تقویت می کنم و در انتخابات گذشته هم از همه آنها حمایت می کردم ولی در عین حال رای خود را هم می گفتم. این کار من مورد تمسخر عده ای قرار می گرفت.
 
وی گفت: در گروه های انقلابی گاهی بر سر رای نویسی اختلاف سلیقه پیش می آید اما گفتگوها باید به خوبی صورت بگیرد. لیست واحد اصولگرایی می تواند اتفاق خوبی در مقابل دوقطبی سازی ها باشد.
 
کسانی که در مقابل انگلیس می‌ایستند، نامشان در تاریخ می‌ماند
 
پناهیان با اشاره به استقبال گرم مردم ورامین از آیت الله جنتی گفت: مردم به استوانه های انقلاب احترام می گذارند و به آنها ارادت دارند. شبکه های جهانی هر طوری بخواهند تبلیغات کنند اما دل مردم گواهی می دهد که چه کسانی برای آنها دلسوز است.
 
مشاور رئیس نهاد رهبری در دانشگاهها گفت: کسانی که تخریب می شوند به عنوان اسطوره ها در تاریخ خواهند ماند. مردم برای آنهایی که با انگلیسی ها دست می دهند کف نمی زنند ولی آنهایی که در مقابل انگلیس ایستادگی می کنند نامشان در تاریخ خواهد ماند.
 
پناهیان تاکید کرد: من به آیت الله جنتی، آیت الله یزدی و آیت الله مصباح تبریک می گویم چرا که دشمن از آنها ناامید شده است اما وای به حال کسانی که دشمن هنوز به آنها امید دارد.
 
وی گفت: مسئولین کشور و سیاستمداران باید بدانند هر جا دشمن را به خود امیدوار کنند ضربه های دشمن بیشتر به ما خواهد رسید. هر جایی که در اوج قاطعیت در مقابل دشمن ایستادیم و دشمن را ناامید کردیم بزرگترین برگ برنده برای ما بوده است و پیروزی در این نبرد برای کسانی است که مقابل باشند.
 
پناهیان در ادامه گفت: کسانی که فکر می کنند تفکراتشان به جامعه منتقل نمی شود و در خیابانها شلوغ می کنند و بلوا به راه می اندازند، یعنی در منطق کم آورده اند و می خواهند خودشان را زیاد نشان دهند.
 
وی تاکید کرد: شما باید به این افراد شیرینی، شربت و آب بدهید تا کمی خنک شوند. کسانی که می خواهند فضای جامعه را هیجانی کنند بدانید که ریشه آنها چیست؟ اگر کسی منطق داشته باشد به خیابان ها نمی آید تا خودش را زیاد جلوه دهد. عوامل همه این افراد و اتفاقات مشخص است.

برچسب‌ها:

نظر شما