شناسهٔ خبر: 11266980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

از ششم اسفند ماه جاری به مدت 3 روز صورت می‌گیرد

تعطیلی مرزهای خسروی، پرویزخان و سومار در آستانه انتخابات

در آستانه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان و بازارچه مرزی سومار تعطیل و روند واردات و صادرات کالا از این معبرهای رسمی متوقف می‌شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با توجه به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان قصر شیرین در روزهای ششم، هفتم و هشتم اسفند ماه جاری به مدت سه روز تعطیل می‌شود.
مراد علی تاتار افزود: علت تعطیلی سه روزه این مرزها با هدف زمینه حضور و مشارکت گسترده مردم به ویژه فعالان مستقر در مرز شامل کارکنان مجموعه اداری، گمرک، کارگران، تجار و رانندگان و همچنین تأمین امنیت هرچه بیشتر انتخابات است.
وی اظهار داشت: در روزهای یاد شده هیچ گونه مبادلات مرزی شامل صادرات، واردات،‌تردد مسافر و ترانزیت سوخت از مرزهای رسمی خسروی و پرویزخان قصرشیرین انجام نمی‌شود.
وی تسهیل در تردد جاده‌ای و ساماندهی بار ترافیکی خودروها را از دیگر اهداف تعطیلی مرزهای رسمی این شهرستان ذکر کرد و گفت: روند صادرات و واردات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی قصر شیرین از یکشنبه هفته آینده از سر گرفته می‌شود.
هم اکنون 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین‌المللی پرویزخان قصر شیرین انجام می‌شود.
روزانه به طور میانگین شاهد تردد 250 مسافر به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان هستیم و همچنین روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین‌المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می‌شود.
فرماندار گیلانغرب نیز گفت: به دلیل برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازارچه مرزی سومار به مدت چهار روز از پنجم تا هشتم اسفند ماه جاری تعطیل می‌شود.
کرم محمدی گفت: علت تعطیلی این بازارچه در راستای حضور فعالان مستقر در مرز در انتخابات، تأمین امنیت و همچنین ساماندهی ترافیک است.
وی بیان کرد: از روز یکشنبه هفته آینده (نهم اسفند ماه) شاهد از سرگیری مبادلات تجاری از بازارچه مرزی سومار خواهیم بود.

نظر شما