غلامعلی حدادعادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان از هر روشی استفاده کرده است تا کسانی را که از فهرست جا ماندهاند راضی کند انصراف بدهند. دیگر دست به آسمان برده و از جاماندگان خواسته است برای رضای خدا هم که شده کنار بکشند. حدادعادل و اطرافیانش پیش از آنکه فهرست
30 نفره تهران را رسانهای کنند نهضت انصراف را مطرح و خودشان بهعنوان اولین نفرات در حالی که خیالشان از تاییدصلاحیتها و همچنین قرار گرفتن در فهرست راحت بود، اعلام کردند اگر در فهرست نهایی قرار نگیرند به نفع ائتلاف انصراف خواهند داد. اقدامی که برای سایر اعضای ائتلاف هم جالب بود، پس یکی، یکی به صف نهضت انصراف پیوستند و در حالی که پیشبینی نمیکردند بیش از 50 درصد از فهرست به جبهه پایداری و دولتمردان محمود احمدینژاد اختصاص یابد، اعلام کردند آنان هم اگر در فهرست قرار نگیرند انصراف خواهند داد. اما نهضتشان ادامه نداشت و خیلی زود به آخر خط رسید، همان روزی که فهرست ائتلاف اصولگرایان منتشر شد، جاماندگان از فهرست به جای انصراف، اعتراض کردند و بعد هم سخن از ارائه فهرستهای دیگر را به میان کشیدند. به جز تعداد محدودی از 180 اصولگرایی که برای حوزه انتخابیه تهران ثبتنام کرده بودند، سایر نامزدها یا ترجیح دادهاند در سکوت خبری فعالیتهای انتخاباتی خود را دنبال کنند و حالا که از فهرست جا ماندهاند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند یا رسما اعلام کردهاند که انصراف نمیدهند و با فهرستهای دیگر وارد عرصه رقابتها میشوند. حسن غفوریفرد، حسین طلا، سیدمهدی هاشمی، مهدی کوچکزاده، حسن بیادی، حسین سبحانی و شهابالدین صدر چهرههای شاخص جناح اصولگرا هستند که به دنبال ارائه فهرست جداگانه هستند و نام برخی از آنان هم در فهرست صدای ملت علی مطهری قرار گرفته است. همین موضوع حدادعادل را نگران کرده است که هر روز با یک روش از این جاماندهها میخواهد انصراف دهند. او دیروز بهعنوان سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان برای چندمین بار پیاپی از همطیفان خود خواست از عرصه رقابت کنار بکشند. او که درباره لزوم انصراف نامزدهایی که در فهرست اصولگرایان قرار ندارند سخن میگفت، اظهار کرد: «فکر میکنم همانطور که نامزدهایی که در فهرست ائتلاف قرار گرفتند، تکلیف دارند بمانند، آن اصولگرایانی که در فهرست قرار نگرفتند نیز برای خدا بهتر است انصراف دهند.» سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان سپس عواقب عدم کنارگیری را هم بیان کرد: «اگر آنها انصراف ندهند نه خودشان موفق میشوند و نه کسانی که در فهرست قرار گرفتهاند. مجلس تنها جای خدمت به انقلاب نیست و اگر کسی به هر دلیلی از جمله محدود بودن ظرفیت اسمش در فهرست قرار ندارد، میتواند در جاهای دیگر به انقلاب خدمت کند.» وی خطاب به جاماندگان از فهرست اصولگرایان تاکید کرد که بیجهت رای را نشکنند که بعدا پشیمان خواهند شد.
حدادعادل خطاب به اصولگرایان:
برای رضای خدا هم که شده انصراف دهید
صاحبخبر -