شناسهٔ خبر: 11052379 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

برانکو باید در پرسپولیس بماند

در دنیای فوتبال مرسوم است که باشگاه‌ها قرارداد مربیان موفق را تمدید می‌کنند. به طور نمونه می‌توانیم به مورد اخیر باشگاه آیندهوون هلند اشاره کنیم که قرارداد فیلیپ کوکو مربی موفق خود را تا سال 2019 تمدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارخبر،

این ملی‌پوش سابق هلند در فصل گذشته توانست آیندهوون را پس از سال 2008 به عنوان قهرمانی لیگ کشورش برساند و بر همین اساس قراردادش تمدید شد. در همین راستا به تازگی دو چهره برجسته تاریخ باشگاه پرسپولیس خواهان تمدید قرارداد برانکو شده‌اند. علی پروین و علی کریمی که اتفاقاً این روزها تمایلی هم برای بازگشت به فوتبال ندارند منصفانه خواهان تمدید قرارداد سرمربی تأثیرگذار کروات شده‌اند. از طرفی به نظر می‌رسد خواست هواداران پرسپولیس هم همین باشد و عملکرد خوب برانکو باعث شده پرسپولیس در فصل جاری، فوتبال جذاب و تماشاگرپسندی به نمایش بگذارد.

مرد کروات با وجود مشکلات فراوان از جمله اشتباهات تأثیرگذار داوری و از دست دادن برخی بازیکنان به دلایل غیر فوتبالی توانسته پرسپولیس را به جایگاه نسبتاً خوبی برساند و چنانچه حمایت و تیمش تقویت شود می‌تواند حرف‌های بیشتری هم برای گفتن داشته باشد. برانکو در حال حاضر یک مربی کارکشته، پخته و حرفه‌ای است که به اعتقاد اغلب کارشناسان دوران آزمون و خطای خود را پشت سر گذاشته است.

او در این مدت از تکمیل دانش خود غافل نشده و بارها و بارها به کشورهای صاحب فوتبال سفر کرده تا عملکرد تیم‌های بزرگ قاره سبز را زیر ذره‌بین بگیرد. اثرات حضور برانکو در پرسپولیس نیز مشهود است. تیمی که قبل از مرد کروات زیبا بازی نمی‌کرد و نتیجه هم نمی‌گرفت حالا تماشایی‌ترین فوتبال را در لیگ برتر به نمایش می‌گذارد و همه را به وجد می‌آورد. قرارداد این مربی کروات در پایان لیگ پانزدهم به اتمام می‌رسد و باشگاه پرسپولیس اگر می‌خواهد این روند رو به رشد متوقف نشود باید برانکو را حداقل 2 سال دیگر حفظ کند.

بی‌تعارف پرسپولیس در حال حاضر در آغاز یک راه است؛ راهی با نگرشی فوق‌العاده از لحاظ فوتبال و کشاندن هواداران به ورزشگاه که به خوبی هم دارد هدایت می‌شود البته هنوز راه زیادی برای رسیدن به موفقیت در قاره آسیا باقی مانده است و اگر مسئولان باشگاه پرسپولیس هم، چنین نگرشی دارند باید هرچه زودتر اقدامات لازم را انجام بدهند. این برانکو می‌تواند پرسپولیس را به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم‌های قاره آسیا به جایگاه واقعی‌اش برساند و حالا که دو اسطوره این باشگاه او را تأیید می‌کنند چرا باشگاه باید دست دست کند؟!

 

نظر شما