شناسهٔ خبر: 11040789 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

سرمایه گذاری

بازدهی سرمایه «شستا» رضایت بخش نیست

صاحب‌خبر -
رئیس هیأت‌ مدیره سازمان تأمین اجتماعی درباره بازدهی سرمایه‌گذاری این سازمان و وضعیت شرکت‌های زیرمجموعه گفت: بازدهی شستا کمتر از نرخ سود بانکی و کمی‌ بیش‌تر از بازار سرمایه است و شرکت‌های جدید حوزه نفت را وارد بورس می‌کنیم. کبریایی زاده در گفت و گو با فارس افزود:‌ میانگین بازدهی بازار سرمایه 13 درصد بود که بازدهی شستا به حدود 15 درصد رسید، اما از این نرخ راضی نیستیم چرا که نسبت به نرخ سود بانکی فاصله دارد. وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود نرخ بازدهی سرمایه برخی صنایع از جمله نفت و گاز بیشتر باشد، گفت: سال آینده قطعاً بازدهی سرمایه این دو بخش از نرخ سود بانکی بالاتر خواهد بود. این مقام مسئول با اشاره به اینکه ابتدای هفته جاری شرکت کاسپین را وارد بورس کردیم، گفت: قطعاً‌ در آینده شرکت‌های نفتی را دیگری وارد بازار سهام خواهیم کرد.