شناسهٔ خبر: 10923805 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ حال و روز ملي‌پوشان بوکس خوش نيست!

ملي‌پوشان بوکس ايران کمتر از دو ماه تا رقابت‌هاي کسب سهميه المپيک 2016 فاصله دارند اما به نظر مي‌رسد فدراسيون بوکس برنامه‌ريزي لازم براي اين مشتزنان ندارد

صاحب‌خبر -

30 درصد از درآمد بوکسورهاي حرفه‌اي به فدراسيون واريز مي‌شود

 

ملي‌پوشان بوکس ايران کمتر از دو ماه تا رقابت‌هاي کسب سهميه المپيک 2016 فاصله دارند اما به نظر مي‌رسد فدراسيون بوکس برنامه‌ريزي لازم براي اين مشتزنان ندارد.

با وجود اينکه چهار ماه است مشتزنان ايران در اردوهاي سنگين و فشرده حضور دارند ولي فدراسيون بوکس براي آنها مسابقه‌ و يا اردوي برون مرزي تدارک نديده و علاوه بر اين ملي‌پوشان و کادر فني بدون دريافت حقوق و دستمزد در اين اردوها حضور دارند.

شرايط روحي ملي‌پوشان بوکس اين روزها چندان مساعد نيست و پس از لغو حضور مشتزنان ايران در تورنمنت مجارستان شرايط آنها بدتر نيز شده است.

پس از لغو حضور تيم ملي بوکس ايران در تورنمنت مجارستان، فدراسيون بوکس تلاش زيادي براي برگزاري تورنمنت و يا اردويي جايگزين نکرده و احتمالا بوکسورهاي ملي‌پوش ايران بايد تنها به پشتوانه حضور در رقابت‌هاي جام فجر عازم مسابقات کسب سهميه المپيک در چين شوند.

چندي پيش سفر يک ماهه دو بوکسور ايران براي حضور در يک اردوي تدارکاتي مشترک در چين سر و صداي زيادي را به پا کرد و سئوالات زيادي را بوجود آورد.

اما دو بوکسور ايران به خاطر کسب درآمد و البته آمادگي بيشتر راهي چين شده بودند و فدراسيون به اين سئوال پاسخ نداد که چرا ملي‌پوشان بوکس ايران بايد شخصا راهي کشوري ديگر شوند تا به آمادگي دست پيدا کنند.

از سوي ديگر روند نسبتا مناسب در برگزاري اردوها و ديدارهاي تدارکاتي بوکسورهاي حرفه‌اي ايران(APB) و نگاه بوکسورهاي تيم ملي اصلي بوکس ايران به آنها، به مرور همچون آتشي زير خاکستر سبب به وجود آمدن اختلافاتي بين آنها مي‌شود.

شکي نيست حضور در اردوها و رقابت‌هاي تدارکاتي برون مرزي وظيفه فدراسيون در قبال ملي‌پوشانش است و حضور بوکسورهاي حرفه‌اي ايران در اين برنامه‌هاي تمريني بايد بيش از اين باشد. اما نگاه ملي‌پوشان تيم ملي ايران به اردوها و رقابت‌هاي تدارکاتي بوکسورهاي حرفه‌اي و عدم برگزاري مسابقات تدارکاتي براي آنها سبب به وجود آوردن مشکلاتي شده است.

کمتر از دو ماه تا رقابت‌هاي کسب سهميه المپيک 2016 باقي مانده و ملي‌پوشان بوکس با انگيزه زيادي تمرينات خود را دنبال نمي‌کنند و در اين ميان شايد تنها کورسويي اميد براي کسب سهميه المپيک توسط بوکس بايد داشته باشيم.

علي دانشمندفر دبير فدراسيون بوکس در مورد شرايط نه‌چندان مناسب ملي‌پوشان بوکس ايران که اين روزها در اردوي تدارکاتي به سر مي‌برند، گفت: با توجه به کمبود منابع و شرايط موجود قبول دارم که شرايط ملي‌پوشان بوکس مناسب نيست و ما همه تلاش خود را براي بالا بردن سطح آمادگي اعضاي تيم ملي انجام مي‌دهيم. براي اعزام تيم ملي‌ به تورنمنت مجارستان تمام تلاش خود را کرديم ولي با توجه به شرط عجيب فدراسيون اين کشور براي حضور فقط 5 وزن در اين رقابت‌ها در نهايت کميته فني ترجيح داد ايران به اين تورنمنت اعزام نشود.

دبير فدراسيون بوکس با بيان اينکه به دنبال برگزاري رقابت‌هاي تدارکاتي جايگزين است، گفت: با توجه به عدم اعزام ملي‌پوشان بوکس به مجارستان، براي حضور در يک اردو و يا تورنمنت تدارکاتي در بلغارستان و يا اوکراين در حال رايزني هستيم و مي‌خواهيم پيش از حضور در رقابت‌هاي انتخابي المپيک در چين، در يکي از اين دو کشور حضور پيدا کنيم.

 

دانشمندفر در مورد برخي انتقادات در مورد تفاوت ميان ملي‌پوشان تيم ملي ايران با بوکسورهاي حرفه‌اي گفت: هر دو تيم زير نظر فدراسيون بوکس است و هزينه حضور بوکسورهاي حرفه‌اي در اردوها و مسابقات برون مرزي از محل درآمدهاي آنها تامين مي‌شود. 30 درصد از درآمد بوکسورهاي حرفه‌اي به فدراسيون واريز مي‌شود و ما از محل اين پول براي اين مشتزنان اردوي تدارکاتي و يا مسابقات برون مرزي را در نظر مي‌گيريم و حتي هزينه مربي اين بوکسورها نيز از محل اين پول تامين مي‌شود.

سخنگوي فدراسيون بوکس با بيان اينکه از نظر فدراسيون هيچ تفاوتي بين اين دو تيم بوکس نيست، گفت: البته با توجه به اينکه شرايط اسکان ملي پوشان بوکس آماتور چندان مناسب نبود محل اسکان آنها را به هتل المپيک تغيير داده‌ايم.

دانشمندفر در مورد عدم پرداخت حقوق به بوکسورها و کادر فني تيم ملي نيز گفت: بوکسورهاي تيم ملي از زماني که تحت پوشش کميته ملي المپيک قرار مي‌گيرند بودجه‌اي براي پرداخت حقوق به آنها از سوي اين کميته داده مي‌شود. هنوز اين بودجه به صورت کامل به فدراسيون بوکس پرداخت نشده تا ما نيز به بوکسورهاي تيم ملي پولي را پرداخت کنيم.

او در بخش ديگري از اين گفت‌و‌گو در مورد اينکه قرار است هر بوکسور حرفه‌اي يک مربي داشته باشد، گفت: فدراسيون بوکس حرفه‌اي اين اختيار را به بوکسورها داده تا هر کدام براي خود يک مربي داشته باشند. در اين ميان امين‌قاسمي‌پور که براي مصاف با حريفش به ترکيه سفر کرده به انتخاب خود، اکبر احدي را براي مربي‌گري برگزيد. فدراسيون هم اجباري براي بوکسورها ندارد که چه کسي مربي آنها باشد.

دبير فدراسيون بوکس در پايان به کمک‌هاي کميته ملي المپيک و وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: دراين مدت وزارت ورزش و جوانان و البته کميته ملي‌ المپيک حمايت خوبي را از فدراسيون بوکس داشته‌اند و اميدواريم اين حمايت ادامه داشته باشد.

 

 

نظر شما