شناسهٔ خبر: 1086884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روایتی از ۸۰ روز مقاومت شهر نشین در مقابل داعش

خبرگزاری تسنیم: پس از ۸۰ روز مقاومت مردم شهر شیعه‌نشین «آمرلی»، عملیات بزرگ ارتش عراق برای آزادسازی شهر از محاصره تروریست‌های داعش آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، دیروز نیروهای داوطلب، نظامیان و عشایر عراق عملیات کوبنده‌ای را علیه محاصره‌کنندگان شهر قهرمان آمرلی آغاز کردند. با آغاز این عملیات، بالاخره جانفشانی‌ها و استقامت قهرمانان آمرلی به ثمر نشست.

مردم آمرلی که حدود دو ماه اخیر در فراموشی و گمنامی کامل مقابل جنایتکاران ایستادند اکنون اشک شوق در چشمانشان حلقه زده است و می‌دانند که به زودی پیروزی کامل را شاهد خواهند بود و تروریست‌ها نیز تحقیرآمیزترین شکست خود را طی یک دهه اخیر تجربه خواهند کرد.

مردم مظلوم شهر آمرلی که طی 80 روز اخیر به طور متناوب با گلوله‌های خمپاره و موشک هدف قرار می‌گرفتند و شاهد مرگ کودکان و عزیزانشان توسط تک تیراندازان داعش بودند، به خدا توکل کردند و به همه نشان دادند که با اعتقاد راسخ می‌توان مقابل دشمن وحشی ایستاد.

در طول این 80 روز غذا، دارو و حتی آب آشامیدنی از مردم دریغ شده بود، با این وجود، مردم آمرلی داعش را تحقیر و همه آرزوهایش را پشت دروازه‌های شهر آمرلی دفن کردند و بالاخره ارتش نیز از راه رسید.ارتش عراق عملیات هوایی و زمینی خود را برای درهم شکستن محاصره شهر «آمرلی» در شمال این کشور آغاز کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز واحدهای زمینی و هوایی ارتش عراق عملیات خود را برای آزادسازی شهر 18 هزار نفری «آمرلی» در شرق تکریت آغاز کردند.نیروی زمینی متشکل از نظامیان، عشایر و نیروهای داوطلب دیروز چند روستا را آزاد کردند. در این عملیات مواضع داعش با گلوله‌های توپ و موشک هدف قرار گرفت. پیش از این گمان می‌رفت ارتش از شهر «طوز خورماتو» در شمال آمرلی وارد عمل شود، اما این عملیات از جنوب آمرلی و از منطقه «العظیم» آغاز شد.

همزمان، هلی‌کوپترها و جنگنده‌های ارتش نیز مواضع داعش را با بمب و موشک درهم کوبیدند. احتمال می‌رود که طی امروز و فردا، مردم آمرلی که ترکمن‌های شیعه هستند، از محاصره خارج شوند. آمرلی که در استان «صلاح‌الدین» قرار دارد، حدود 80 روز است که کاملاً تحت محاصره بوده و زنان، کودکان و سالخوردگان این شهر در معرض قتل‌عام و اسارت ازجانب داعش قرار دارند.علی‌رغم انسداد همه مسیرهای منتهی به آمرلی توسط داعش، هلی‌کوپترهای ارتش توانستند چند نوبت به مردم آمرلی امدادرسانی کنند.دیروز در استان صلاح‌الدین همچنین، نیروهای ارتش و عشایر، حمله تکفیری‌های داعش به شهر «الضلوعیه» را دفع کردند.در استان‌های‌«الانبار» و «دیاله» نیز نیروی هوایی و زمینی ارتش علیه عناصر داعش در جنوب‌شرق «الحدیثه» و 55 کیلومتری شمال «بعقوبه» دست به عملیات زدند؛ در شرق الحدیثه ده‌ها تروریست به هلاکت رسیدند و 16 خودروی آنها منهدم شد.

در شمال بعقوبه نیز 25 تروریست داعش بر اثر بمباران کشته شدند. فرماندهان عراقی مشارکت آمریکا در سه عملیات فوق را تکذیب کردند.تروریست‌های داعش هم که از مقابله با نیروهای دولتی عاجز مانده‌اند، شهر طوز خورماتو را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند. در این حمله پنج نفر شهید و 15 نفر دیگر زخمی شدند. در منطقه «لطیفیه» عناصر داعش به نیروهای دولتی حمله کردند و چهار سرباز را کشتند. در این حمله، 14 مهاجم داعش نیز به هلاکت رسیدند. در همین حال، «ویان دخیل» نماینده «ایزدی»ها در پارلمان عراق طی نامه‌ای به نخست‌وزیر کشور، از وی خواست برای آزادی 2000 دختر ربوده شده توسط داعش اقدام کند. به گفته دخیل، همان‌طور که 400 تن از ایزدی‌های ساکن روستای «کوجو» توسط تروریست‌های داعش اعدام شده‌اند، همه ایزدی‌های اسیر ممکن است به این سرنوشت دچار شوند.

منبع: کیهان

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

نظر شما