به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی قرهشیخلو امشب در نشست مدیران و موسسات قرآنی استان زنجان اظهار کرد: جامعه قرآنی کشور برای فعالیت بهتر نیازمند یک نوع وفاق و همدلی است و اگر این اتحاد وجود نداشته باشد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.
وی با اشاره به تعداد موسسات قرآنی فعال در استان زنجان بیان کرد: باید فعالیت این موسسات به گونهای باشد که در کشور الگو باشد و همه بتوانند از آن بهره ببرند.
رئیس دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر داشتن حس مطالبهگری از سوی موسسات قرآنی افزود: متاسفانه موضوعی که در بین فعالان جامعه قرآنی مشاهده میشود، عدم مطالبهگری آنها است.
وی با اشاره به اینکه در صورت عدم تخصیص بودجههای قرآنی موسسات باید مطالبهگری لازم را داشته باشند، اظهار کرد: وضعیتی که هماکنون شاهد آن هستیم، این است که جامعه قرآنی آن چنان که باید و شاید زنده نبوده و هویت و نمود ندارد.
قرهشیخلو با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی باید فعال باشند و در موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی نظر دهند و تاثیرگذار باشند، افزود: این امر شرایطی است که باید از سوی خود جامعه قرآن ایجاد شود.
وی در ادامه گزارشی از مشکلات موسسات قرآنی در کل کشور ارائه کرد و اظهار داشت: بسیاری از ظرفیتها وجود دارد که میتوان از آنها به نفع فعالیتهای قرآنی استفاده کرد.
رئیس دارالقرآن کریم کشور با بیان اینکه خود مسئولان موسسات باید تلاش لازم را در استفاده از موسسات انجام دهند، بیان کرد: برای مثال در حال حاضر 105 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که فقط در یک نوبت دایر میشوند، پس میتوان از شیفت دوم آنها به نفع فعالیتهای قرآنی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت یک موسسه در زیرزمین در شأن قرآن و فعالیتهای قرآنی نیست، افزود: در زمینه اخذ مجوز تصمیمهایی گرفته شده که در صورت نبود زیرساختهای لازم برای فعالیت موسسه، مجوز فعالیت با عنوان خانه قرآنی داده شود.
رئیس دارالقرآن کریم کشور در ادامه راهکارهایی برای افزایش فعالیتهای قرآنی و جذب مردم به ویژه نسل جوان به سمت فعالیتهای قرآنی ارائه کرد و گفت: نباید فعالیت در حوزه قرآنی با حوزههای دیگر مثلاً مباحث ورزشی مقایسه شود، چراکه مقایسه درستی نیست.
وی با اشاره به اینکه شخص فعال در حوزه قرآنی برای جایزه و یا منفعت مادی فعالیت نمیکند، گفت: برای رویآوری بیشتر مردم به قرآن باید احساس نیاز در مردم را در زمینه مسائل قرآنی ایجاد کنیم.
رئیس دارالقرآن کریم کشور ادامه داد: کسی به دنبال یاد گرفتن زبان خارجی است، این نیاز را در خود حس کرده، پس باید احساس نیاز در زمینه یادگیری قرآن نیز ایجاد شود تا فرد به این سمت بیاید.
وی همچنین گزارشی از یکپارچهسازی دورههای آموزشی قرآنی ارائه کرد و گفت: هماکنون 50 عنوان دوره آموزشی تدوین شده که دارای سرفصلهای مختلفی است.
قرهشیخلو همچنین با تأکید بر داشتن استانداردهای لازم از سوی موسسات قرآنی افزود: در این زمینه نیز برنامهریزی لازم انجام شده است.
انتهای پیام/73005/ذ40/ف4004