شناسهٔ خبر: 10675448 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تاکید بر مبارزه با تروریسم و رژیم صهیونیستی/ جبران باسیل: جهان عرب از موضوع اصلی یعنی فلسطین دور شده است

وزیرامورخارجه لبنان: اقدامات ما درچارچوب مبارزه با تروریسم و رویاروئی با اسرائیل است. فقط زبان عربی نباید ما را به هم پیوند بزند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)جبران باسیل وزیرامورخارجه لبنان دوشنبه در پایان نشست مشورتی وزیران خارجه کشورهای عربی در ابوظبی از مواضع خود برای حفظ وحدت ملی در این کشور و امتناع از همراهی با برخی کشورهای عربی و امضا نکردن بیانیه های ضد ایرانی و حزب الله دفاع کرد.
 
وی به خبرنگاران گفت: یک جلسه استثنائی بود و رایزنی های عمیقی در خصوص پرونده های متعلق به اوضاع کشورهای عربی صورت گرفت که جنبه راهبردی و نه فوری داشت.
 وزیرخارجه لبنان هشدارداد که عقب نشینی از این دو پرونده مهم یعنی تروریسم و اسرائیل ، منطقه و جهان را به دسته بندی های مذهبی و طائفه ای سوق می دهد و ما قربانی آن خواهیم بود بنابر این نقش جهان عرب از جمله لبنان باید نقشی مثبت، قوی و حمایتی درچارچوب مبارزه باتروریسم و رویاروئی با اسرائیل و حمایت از قضیه فلسطین باشد و تنها زبان عربی نباید ما را به هم پیوند بزند.
 
جبران باسیل با تاکید براینکه جهان عرب امروز با دو خطر و چالش اصلی یعنی تروریسم تکفیری و اسرائیل مواجه است»، خاطرنشان کرد: امروز جهان عرب از قضیه اصلی خود یعنی فلسطین دور شده و فلسطین و سرنوشت آن را به حال خود رها کرده است و هیچ اقدامی در اندازه و شان موضوع انجام نمی دهد.
 
وی اظهارداشت: موضوع و چالشی که جهان عرب را تکه تکه و کشورهای منطقه ما را دسته بندی کرده است، اسرائیل و تروریسم است و ما باید برای مبارزه با آنها در صف مقدم قرارگیریم.
 
 

نظر شما