شناسهٔ خبر: 10652900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

روي خط تلگرام؛

اصلاح طلبان ردصلاحيت سيدحسن خميني را تایید کردند/ تاييد صلاحيت عضو مشهور اعتماد ملی/ علت انصراف روحانی معروف

شبکه های اجتماعی نظر سنجی گفتگوی هفته نامه اخبار مربوط به تاييد و رد صلاحيت شدگان انتخابات رفته رفته از كانال‌هاي غيررسمي منتشر مي شود

صاحب‌خبر -

ره پيك سخنگوي هيات اجرايي انتخابات درتازه‌ترين اظهارنظر درباره تاييد صلاحيت شدگان انتخابات خبرگان گفت اسامي اين افراد امروز اعلام مي شود. اما با اين حال دايره گمانه‌زني‌ها از شب گذشته در فضاي مجازي آغاز شده است. بعد از خبري كه تسنيم از ردصلاحيت سيدحسن خميني بر روي خروجي خبرگزاري‌اش براي دقايقي منتشر كرد، شوراي نگهبان هر گونه گمانه‌زني را تكذيب كرد. با اين حال اواخر شب گذشته فضاي مجازي پر شد از اخباري كه از ردصلاحيت سيدحسن خميني و تاييد صلاحيت هاشمي رفسنجاني سخن به ميان آورده بود. از ابتداي صبح امروز پنج بهمن ماه نيز يك شايعه ديگر نيز مطرح شد.

در اين شايعه كه كانال تلگرامي حزب اعتماد ملي منتشر كرد، ادعا شده بود صلاحيت رسول منتجب نيا براي انتخابات خبرگان رهبري از حوزه انتخابيه خوزستان مورد تاييد قرار گرفته است. همچنين دركنار اين خبر همين كانال و همچنين ساير كانال‌هاي اصلاح طلبان اعلام كردند كه سيدحسن خميني به علت عدم حضور در امتحان خبرگان رهبري صلاحيتش احراز نشده است.

علاوه بر اين آيت الله حائري شيرازي كه براي حضور در مجلس خبرگان رهبري از حوزه انتخابيه تهران ثبت‌نام كرده بود اعلام انصراف كرد و در مورد علت اين انصراف در پيامي نوشت:

اینجانب هم به امید اعلام کفر به طاغوت در زمینه‌هایی که مورد غفلت واقع شده، می‌خواستم در مجلس خبرگان آینده حضور داشته باشم که برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردم تا آرای مرکز کشور پشتوانه کار بزرگی که می خواهم انجام دهم باشد ولی جامعتین تعهداتی به دیگران داشتند و غیر از مرکز تهران هم برای منظور حقیر مناسب نبود و از طرف دیگر مستقل وارد صحنه انتخابات شدن، ایهام مقابله با استخوان داران در حرکت انقلابی و اسلامی ما و پیوستن به دیگران را در پی داشت.

اين خبر به روز رساني مي شود.....

نظر شما