شناسهٔ خبر: 10598292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کوتاه از انتخابات

صاحب‌خبر -

کسانی که در لیست نهایی اصولگرایان نباشند کنار می‌روند
زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه هم‌اندیشی شورای ائتلاف اصولگرایان با کاندیداهای اصولگرای تهران اظهار داشت: یک تفاهمی بین تمام کاندیداهای اصولگرایان به وجود آمد و قرار شد اگر دوستان کسی در لیست قرار گرفت، سایرین با توجه به مسائل اصولگرایی، مراقبت کنند و کنار بروند. طبیب‌زاده ادامه داد: وقتی تعداد زیادی از اصولگرایان کاندید شده‌اند و جمع به چنین وفاق و تصمیمی رسیده است تا اصولگرایان یک لیست واحد بدهند، کسی پس از ارائه لیست مستقل عمل نکند.

جلسه هماهنگی ستاد انتخابات جامعه مدرسین  برگزار شد
جلسه مشترک مسئولان ستادهای استانی خبرگان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان در قم برگزار شد.
در این جلسه آیت‌الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و بادامچیان به عنوان مسئول ستاد انتخابات خبرگان رهبری جامعه مدرسین به سخنرانی و ترسیم خط مشی‌ها مدنظر جامعه مدرسین پرداختند. همچنین به گزارش مباحثات، حجت‌الاسلام ابراهیمی سیریزی رئیس دفتر جامعه مدرسین که قائم مقام ستاد انتخابات مجلس خبرگان جامعه مدرسین است به تشریح مسائل مختلف اجرائی ستادهای استانی پرداخت.

اصولگرایان مصالح جمعی را بر منافع فردی  مقدم بدانند
سیدرضا تقوی قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اصولگرایی فراتر از یک حزب و جناح است، گفت: در حال حاضر همه احزاب اصولگرا به خوبی دور هم گرد آمده‌اند و فعالیت‌ها به خوبی پیش می‌رود و حرکت کنونی که برگرفته از وحدت است محصول یک حزب و شخصیت نیست. وی سپس چند توصیه به اصولگرایان کرد و ادامه داد: اصولگرایان باید مصالح جمعی را بر منافع فردی مقدم بدانند و اگر جمع تصمیمی گرفت که مخالف نظر او بود آن تصمیم را بپذیرد.

ولایتی: حضور حداکثری مردم باعث استحکام نظام می‌شود
علی اکبر ولایتی در نشست عمومی انجمن اسلامی پزشکان ایران گفت: کار انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در درجه اهمیت قرار دارد، بنابراین همه باید در انتخابات شرکت کنیم. به گزارش ایسنا وی ادامه داد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند باید اطرافیان‌مان را برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق کنیم. دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان ایران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حضور هر چه بیشتر مردم پای صندوق‌های رأی را اصل می‌دانند، افزود: این موضوع باعث استحکام نظام می‌شود که البته ما تاکنون این‌گونه عمل کرده‌ایم.
مرجع رسیدگی به شکایات شورای نگهبان است
رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: مرجع رسیدگی به شکایات شورای نگهبان است و ما نیز تاکنون تعاملاتی را با این شورا داشته‌ایم و این تعاملات مثبت بوده است.
به گزارش تسنیم، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی در حاشیه دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر «پیگیری‌های شما در مسئله تعیین صلاحیت‌ها در چه‌حدی است و چقدر به کسب نتیجه مطلوب امیدوار هستید؟» اظهار داشت: مرجع رسیدگی به شکایات شورای نگهبان است و تاکنون تعاملاتی که با این شورا داشتیم بسیار مثبت بوده، اما در عین حال با شخصیت‌های برجسته‌ای نیز رایزنی کردیم که از بردن نام آنها امتناع می‌کنم. وی ادامه داد: با اعضای شورای نگهبان هم در این خصوص دیدارها و مذاکراتی داشتیم.

برچسب‌ها:

نظر شما