شناسهٔ خبر: 10501685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

دانشگاه ایلام آمادگی پذیرش دانشجویان عراقی را در تمامی مقاطع را دارد

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد علی اکبری عصر شنبه در جریان بازدید استاندار واسط عراق از بخش های مختلف این دانشگاه و پارک علمی و فناوری ایلام اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا دانشجویان دوره های دکترا و اساتید هر دو دانشگاه ایلام و واسط عراق در دوره های کوتاه و بلند مدت با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.
وی با اشاره به آمادگی این دانشگاه در خصوص راه اندازی رشته ادبیات در دانشگاه واسط افزود: دو دانشگاه می توانند همایش های مشترک پژوهشی در بخش های مختلف برگزار کنند.
رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: در خصوص برگزاری رقابت های ورزشی و اردوهای مشترک و همچنین با توجه به دایر بودن رشته الهیات اجرای مسابقات مشترک قرانی بین دو استان نیز دانشگاه ایلام امادگی کامل دارد.
علی اکبری با تاکید بر سخنان استاندار ایلام مبنی بر ضرورت همکاری در تمامی زمینه ها گفت: امیدواریم نتیجه این دیدارها به همکاری های عملی و بیشتر تبدیل شود.
وی در خصوص بورسیه دانشجویان عراقی نیز تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا یک سوم دانشجویان را بورسیه کنیم و در این خصوص هماهنگی های لازم را با وزارت علوم انجام خواهیم داد.
استاندار واسط عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی حضورش در دانشگاه ایلام افزود: بین دو استان ایلام و واسط روابط اجتماعی، فرهنگی زیادی وجود دارد که امیدواریم این روابط در حوزه های علمی هم گسترش یابد.
مالک خلف وادی تاکید کرد: بدون شک داشتن چنین روابطی باعث تحکیم سایر روابط میان دو استان خواهد شد و این دیدارها و گفتگو ها مقدمات ایجاد رابطه و تبادل دانشجویان دو استان را بیش از پیش فراهم نمود.
وی از دانشگاه ایلام جهت بازدید از دانشگاه های استان واسط عراق دعوت کرد.
استاندار واسط عراق که روز شنبه وارد استان ایلام شده علاوه بر دیدار با استاندار ایلام، از بخش های مختلف سازمان فنی و حرفه ای و پارک علم و فناوری استان نیز دیدن کرد.
استان واسط در شرق عراق و در مرز این کشور با ایران و به طور مشخص استان ایلام قرار دارد.
جمعیت ۹۱۳ هزار نفری این استان مسلمان و شیعه بوده ودر شهرهای کوت به عنوان مرکز استان ، الحی، واسط و بدره ساکن هستند.
زبان های عربی و کردی (فیلی یا ایلامی) و تاحدودی ترکی دراستان واسط رایج است.
3032/۶۰۳۴

نظر شما