شناسهٔ خبر: 10472805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر مبارزه قاطع با تروریستهای تکفیری

دبيرکل سارمان ملل از همه کشورها خواست در برنامه هاي ملي خود از محدوده پاسخ فقط نظامي و امنيتي به تهديد داعش و ديگر گروههاي خشونت گرا پا را فراتر بگذارند.

صاحب‌خبر -
تاکید دبیرکل سازمان ملل بر مبارزه قاطع با تروریستهای تکفیری

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) همزمان با اعلام جزئيات طرح عملي براي جلوگيري از افراط گرايي خشونت آميز، بان کي مون حرکت به سمت نوعي پاسخ محکم و سخت گيرانه در قبال ظهور گروههاي افراط گرا نظير داعش را خواستار شد. 

دبيرکل سارمان ملل خطاب به اعضاي مجمع عمومي گفت: هر چند جامعه بين المللي حق دفاع  از خود دربرابر اين تهديد با استفاده از ابزارهاي قانوني را دارد اما بايد بطور خاص به علل افراط گرايي خشونت آميز توجه شود.

طرح بان کي مون طيف وسيعي از اقدامات از افزايش تدابير آموزشي تا ترويج حقوق بشر و همچنين مقابله با طعمه قرار گرفتن جوانان ناراضي در گروههايي مانند داعش و بوکو حرام را شامل مي شود.  

از 79 توصيه مطرح شده در اين طرح براي تحريک جنگجويان خارجي به منظور بازگشت به کشورهاي خود ، توجه به آموزش و ارائه فرصتهاي شغلي هم به چشم مي خورد.  در اين طرح دولتها به تعامل با رسانه هاي اجتماعي ترقيب شده اند تا از اين طريق راه به چالش کشيدن پيام هاي افراط گرايان در اين فضا را بيابند .

در چارچوب اين طرح برگزاري يک کنفرانس بين المللي در زمينه مبارزه با افراط گرايي خشونت آميز در ماه آوريل در ژنو براي هماهنگ سازي تلاش هاي جهاني براي مقابله با اين مشکل پيش بيني شده است. 

بر اساس آمار سازمان ملل بيش از 30 هزار جنگجوي خارجي از بيش از 100 کشورعضو سازمان ملل براي جنگ در سوريه، عراق، افغانستان، ليبي و يمن، به گروهاي افراط گرا و خشونت طلب مانند داعش پيوسته اند .

 

نظر شما