صاحبخبر - گروه اجتماعی: معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفی هوا 149 گزارش شده که تنها به میزان یک رقم با وضعیت قرمز و هشدار (150)فاصله دارد.
محمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص کیفیت هوای روزچهارشنبه اظهار داشت: بر اساس دادههای به دست آمده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای تهران شرایط کیفیت هوای پایتخت نشینان با میانگین به دست آمده از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میزان 148 در شرایط ناسالم قرار دارد.
وی تاکید کرد: سالمندان، کودکان و بیماران ریوی، قلبی و تنفسی از حضور و انجام فعالیتهای ورزشی و بدنی در فضای آزاد خودداری کنند و شهروندان از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده نکنند و در هنگام سوخت گیری به حدی رعایت کنند که سوخت در جایگاه ریخته نشود.
وی تصریح کرد:این میزان شاخص نشان دهنده قرار گیری هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.
گفتنی است؛ اگر این میران شاخص به 150 برسد و از آن عبور کند شرایط برای تمامی افراد جامعه ناسالم بوده و تهران در وضعیت قرمز و هشدار قرار خواهد گرفت.∎