شناسهٔ خبر: 10354847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

اظهارات آقاتهرانی درباره احمدی‌نژاد و حوادث 22 بهمن قم

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در مصاحبه ای به بیان ناگفته هایی از سالهای حضورش در جلسات هیئت دولت و ارتباطش با احمدی نژاد پرداخت. به گزارش ایسنا به نقل از رمز عبور، وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین ملاقات احمدی نژاد و آیت ا... مصباح گفت: آخرین دیداری که حاج‌آقا به دیدن احمدی‌نژاد رفتند فکر می‌کنم سال ۸۹ بود. حاج‌آقا بعد از جلسه درباره روابط مراد و مریدی و عرفان و اینها یک مقدار صحبت کردند که سمت و جهت آقای احمدی‌نژاد سمت و جهت جدی‌تری بشود و کسی را جایگزین معصوم (ع) نکند. این نماینده مجلس در قسمتی از مصاحبه خود نیز گفت: «همیشه یک عده از بچه‌ها با ایشان(آیت ا... مصباح یزدی)‌ همراه می‌شدند ، می‌آمدند و جلسات را به هم می‌ریختند، مثل خاتمی. شیخ قدرت علیخانی، زد زیر عمامه حاج‌آقا!» که این قسمت از سخنان وی با واکنش قدرت ا... علیخانی مواجه شد. این نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرآنلاین گفت: چنین حادثه‌ای را تکذیب می‌کنم و بعید هم می‌دانم که آقای آقاتهرانی چنین سخنی را بر زبان آورده باشند. این مسئله از ریشه دروغ است و حتی خود آیت‌ا... مصباح هم این موضوع را تایید نخواهد کرد. 
آقاتهرانی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون تذکر رهبر انقلاب در خصوص حوادث بیست و دوم بهمن قم به وی نیز توضیح داد: قبل از موضع آقا بود. رفتیم  نماز آقا....  من آنجا رفتم نماز. نماز که تمام شد، آقا با دیگران صحبت کردند و بعد آمدند و نشستند. معمولا وقتی نماز تمام می‌شود، آقا با همه کسانی که آمده‌اند یک سلام احوالپرسی می‌کنند. نمازشان که تمام شد، صف دوم بودم. چند کلمه‌ای با آقای ری‌شهری صحبت کردند و بعد چشمشان به من افتاد و اشاره کردند که بیایید جلو. من رفتم جلو و سلام کردم و گفتند این داستان قم چقدر درست است؟ گفتم آقا هیچ ربطی به ما ندارد. اصلا بچه‌های ما نبودند و کار ما نبود. گفتند تکذیبش کنید. دو تا عبارت گفتند، تکذیب و بعد محکومش کنید. گفتم چشم! وی در ادامه درخصوص واکنش آیت ا... مصباح در رابطه با این حادثه نیز گفت: آیت ا... مصباح به من فرمودند که به آقای لاریجانی بگو به وا... العلی العظیم من در این قصه نه خودم از قبل خبر داشتم، نه همان موقع می‌دانستم، بعد به من خبر دادند که چه شده است. اصلا به من ربطی ندارد، ولی آقای لاریجانی همه برخوردهایش حاکی از این است که شخص آقای مصباح این کار را کرده که بسیار برای خودش بد است. برای خود آقای لاریجانی این کار خیلی زشت است. واقعا دلم می‌سوزد. حاج‌آقا که اساسا اهل این حرف‌ها نیست قسم خورد که به او بگو که بیخودی در دلش نماند و خیال نکند من کرده‌ام. 
آقا تهرانی با اشاره به دیدارش با هاشمی رفسنجانی، افزود: «اگر بنا بود امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فیزیکی بکنیم باور کن خاتمی و تو را می‌زدیم تکه‌پاره می‌کردیم.» وی در مورد جلسات آخر دولت قبل هم گفت: در جلسات آخر هرچه گفته می‌شد، می‌گفت این تقصیر لاریجانی است.

برچسب‌ها:

نظر شما