هابیل درویشی در مراسم تست سرد خط فرودگاه مهرآباد گفت: این پروژه که پایان سال 94 به بهرهبرداری میرسد، عیدی ما به شهروندان تهرانی است.
وی افزود: این پروژه بر اساس فهرست سال 94 بیش از 400 میلیارد تومان هزینه داشته است.
مدیرعامل شرکت مترو گفت: واگنهای این خط این قابلیت را دارند که بدون راهبر کار کنند و قطارهای آن در پارکینگ و آماده بهرهبرداری است.
درویشی اضافه کرد: ما در ساخت این مترو بر مبنای فرمایشات رهبری، اقتصاد مقاومتی را مدنظر گرفتیم که یکی از راههای رسیدن به آن تولیدات داخلی بود به ویژه در زمینه واگن و سیگنالینگ.
وی گفت: در زمینه سیگنالینگ صددرصد و در زمینه واگن 80 درصد بومیسازی صورت گرفته است و میتواند به عنوان پایلوت برای کلانشهرهای کشور باشد.
درویشی افزود: خط فرودگاه مهرآباد شامل 4 ایستگاه 1، 2، 3 ترمینال و ایستگاه بیمه است و اولین فرودگاهی است که به مترو متصل شده است.
مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: ما بر اساس زیرساختهای موجود در صورت افزودن واگنها میتوانیم حجم مسافران را به دو برابر افزایش دهیم.
درویشی گفت: در حال حاضر ما نیاز به هزار و 8 واگن داریم و وظیفه دولت است که این تجهیزات را فراهم کند.
وی تصریح کرد: در صورت فراهم شدن تجهیزات، حجم مسافران به 6 میلیون نفر در روز میرسد.
مدیرعامل شرکت مترو تاکید کرد: انتظار ما از دولت این است که اجازه سرمایهگذاری بیشتر از طریق فاینانس بدهند.
درویشی اظهار داشت: ما در سال 95 بیش از 6 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب داریم که نمیدانم چقدر آن تخصیص خواهد یافت.
∎