شناسهٔ خبر: 10207295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

خبرهای اژه‌ای درباره زنجانی، بقایی و جیسون رضائیان

صاحب‌خبر -

هادی محمدی- سخنگوی قوه قضاییه ضمن رد تغییر قرار بازداشت بابک زنجانی گفت : تا کنون قاضی پرونده این قرار را به قرار دیگری از جمله قرار وثیقه تغییر نداده است .به گزارش خراسان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین  محسنی اژه ای در نودمین نشست خبری خود با بیان اینکه کمتر از دو ماه دیگر دو انتخابات مهم در کشور برگزار می‌شود، گفت:‌ متاسفانه کسانی از اهل فتنه سال 88 مجددا فعالیت‌های غیرقانونی و تخریبی خود را شروع کرده بودند که برخی از این افراد احضار شدند و از آن‌ها تحقیق و بازجویی در رده‌های مختلف انجام شد و به آن‌ها یادآوری شد که اگر به کارهای خود ادامه دهند برخورد شدیدتری با آن‌ها می‌شود، اما در حال حاضر این افراد با قرار نسبتا خفیفی آزاد شدند و بازداشت نیستند.
تحقیقات از بقایی رو به پایان است
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده در پرونده بقایی تحقیقات به پایان رسیده و قرار مجرمیت صادر شده، گفت: خیر؛ هنوز قرار مجرمیت صادر نشده، البته تحقیقات این پرونده رو به پایان است و زمانی که تحقیقات به پایان برسد به طور طبیعی بازداشت خواهد شد  و ادامه بازداشت اگر ضرورت نداشت به قرار تبدیل می‌شود.
قرار بازداشت «بابک زنجانی» تبدیل نشده است
محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وکیل‌مدافع بابک زنجانی 9 دی ماه که دومین سال بازداشت موکلش تمام می‌شود با ارائه لایحه‌ای به دادگاه خواسته که قرار بازداشت موقت وی فک و قرار مناسب دیگری صادر شود، از تصمیم دادگاه اطلاع دارید؟ اظهار کرد: قانون تفاوتی بین افراد نگذاشته  ولی نسبت به نوع جرم تفاوت قائل شده است. حتما دادگاه طبق قانون در این رابطه عمل می‌کند، البته این موضوع به این معنا نیست که طرف آزاد می‌شود اگر لازم باشد قرار بازداشت موقت تبدیل به قرار وثیقه می‌شود و قرار وثیقه هم متناسب با نوع جرم است.
سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: هنوز قرار بازداشت بابک زنجانی به قرار دیگری تبدیل نشده است.محسنی اژه ای ادامه داد: زنجانی از ابتدا ادعایش این بود پول‌هایی در خارج از کشور دارد، اما هنوز نتوانسته این موضوع را ثابت کند البته در این مدت وی تلاش هایی را انجام داده و اسنادی را ارائه کرده است. زمانی که من از افراد و مسئولین اطلاعاتی سوال کردم گفتند برداشت ما این است که وی برای پرداخت بدهی هایش در حال تلاش است؛ لذا اگر پول‌ها را بدهد قطعا در پرونده اش تاثیر خواهد داشت، در غیر این صورت طبق نظر قاضی حکم مربوطه صادر می‌شود.
تماس آمریکایی‌ها برای مبادله جیسون رضائیان
وی همچنین با اشاره به صادر شدن حکم جیسون رضائیان  از تماس آمریکایی ها برای مبادله جیسون رضائیان خبرداد.
پرونده «فاضل لاریجانی» در حال رسیدگی است
خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که سعید مرتضوی گفته امیدوار است پرونده اش در روند رسیدگی تحت تاثیر پرونده فاضل لاریجانی قرار نگیرد. پرونده فاضل لاریجانی به کجا رسیده است؟ که وی گفت:‌ ان شاء ا... که تحت تاثیر قرار نمی گیرد، پرونده فاضل لاریجانی نیز در حال رسیدگی است، البته باید گفت هر پرونده‌ای که حکم قطعی‌اش صادر شد شما از آن مطلع هستید و اگر در رابطه با پرونده ای حکم قطعی اش صادر نشد، بدین معنی است که در حال رسیدگی است.وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در قوه قضاییه برای موسسه ثامن‌الحجج پرونده‌ای تشکیل شده است؟ خاطرنشان کرد: بله، پرونده تشکیل شده اما کسی بازداشت و احضار نشده است. این موسسه دچار مشکلاتی است و مسئولین بانک مرکزی، دولت و قوه قضاییه در تلاش هستند تا مشکلات مردم حل شود و مسئولان موسسه هم در راستای رفع مشکلات قول مساعد دادند.

نظر شما