شناسهٔ خبر: 10204078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث-قدیمی | لینک خبر

آمریکا هم وارد تنش تهران و ریاض شد : حمله به مکان‌های دیپلماتیک را به شدت محکوم می‌کنیم/ایران باید به تعهدات بین‌المللی را رعایت کند

شبکه های اجتماعی نظر سنجی گفتگوی هفته نامه وزارت خارجه‌ آمریکا در تازه‌ترین واکنش در قبال رویدادهای رخ داده اخیر در عربستان سعودی و ایران به مجرد شهادت شیخ نمر روحانی شیعه سعودی موضع دو پهلویی از خود نشان داد.

صاحب‌خبر -

وزارت خارجه‌ آمریکا در تازه‌ترین واکنش در قبال رویدادهای رخ داده اخیر در عربستان سعودی و ایران به مجرد شهادت شیخ نمر روحانی شیعه سعودی موضع دو پهلویی از خود نشان داد.

 وزارت خارجه‌ آمریکا در تازه‌ترین واکنش در قبال رویداد های رخ داده اخیر در عربستان سعودی و ایران به مجرد شهادت شیخ نمر روحانی شیعه سعودی موضع دو پهلویی از خود نشان داد.

بر این اساس، وزارت خارجه آمریکا اعلام داشت: «در حالی‌که از هرگونه اعتراض  مسالمت‌آمیزی حمایت می‌کنیم، در عین حال حمله به مکان‌های دیپلماتیک را نیز به شدت محکوم می‌نماییم.»

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجة آمریکا آمده است: «مصرانه از دولت ایران می‌خواهیم به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه محافظت از مکان‌های دیپلماتیک و برقراری آرامش جامع عمل بپوشاند.»

این در حالی است که یکی از مقام‌های وزارت خارجه اتریش از عدم تمایل ایران و عربستان سعودی برای وخیم شدن روابط دوطرفه خبر داد.

وبگاه شبکه خبری «ال‌بی‌سی» لبنان با انتشار این خبر از تماس وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی با همتای اتریشی خود خبر داد و به نقل از سخنگوی وزارت خارجه اتریش مدعی شد طرفین اظهار داشته‌اند که مایل به وخیم‌تر شدن اوضاع نیستند.

نظر شما