شناسهٔ خبر: 10183298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کمیسیون حقوق بشر اسلامی:

ارتش نیجریه همچنان در حال قتل‌عام شیعیان است

کمیسیون حقوق بشر اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش نیجریه هنوز در حال کشتن و قتل‌عام شیعیان این کشور است.

صاحب‌خبر -


کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بیانیه‌ خود از امنیت و درمان ده‌ها نفر از حامیان و اعضای جنبش اسلامی که به دنبال حملات  وحشیانه ماه گذشته ارتش نیجریه، همچنان در بازداشت به سر می‌برند، ابراز نگرانی کرد.
این کمیسیون در بیانیه خود همچنین نوشته گزارشات موثقی را دریافت کرده مبنی بر اینکه مجروحانی که در بیمارستان نظامی «کادونا» بستری شده‌اند مراقبت‌های درمانی خوبی برای بهبودی زخم‌هایشان دریافت نکرده بودند.
این بیانیه می‌افزاید: «نگرانی ما از امتناع ارتش برای صدور مجوز دسترسی مجروحان به خانواده‌هایشان و همچنین فعالان حقوق بشری، دوچندان شده است.»
بنابر اعلام کمیسیون حقوق بشر اسلامی «بسیاری از طرفداران جنبش اسلامی همچنان در پادگان‌های نظامی و دیگر زندان‌ها، بازداشت هستند و به حقوق قانونی و امکانات پزشکی دسترسی ندارند.»
طبق این گزارش، وضعیت و مکان شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی و همسر وی نیز همچنان نامعلوم است. هر دو آنها در حین حمله ارتش، دستگیر شدند و زکزاکی مورد شکنجه قرار گرفته است... ارتش نیجریه زنجیره قتل را متوقف نکرده است. این زنجیره مرگ به واسطه عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی مناسب برای مجروحان همچنان ادامه دارد.
در حمله ماه گذشته ارتش نیجریه، به شیعیان این کشور نزدیک به 2000 نفر به شهادت رسیدند و صدها نفر نیز مجروح شدند.  در این یورش اقامتگاه شیخ زکزاکی و مزار مادرش و حسینیه بقیهًْ الله که مرکز این جنبش است نیز تخریب شد. تصاویر و برخی شواهد نیز حکایت از این دارد که ارتش نیجریه برای برملا نشدن عمق این جنایت هولناک بسیاری از اجساد را آتش زده یا درگورهای دسته‌جمعی دفن کرده است.

نظر شما