شناسهٔ خبر: 10020600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

امیری: ۱۰۲۸۶ نفر تاکنون در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند

نسیم

سخنگوی وزارت کشور گفت: از این تعداد، ۹۶۰ نفر خانم هستند/ امروز ۱۳۴۵ ثبت‌نام‌کننده داشتیم/ در ستاد انتخابات کشور، تا ساعت ۲۴ امشب کار ثبت‌‎نام آنهایی که مدارک خود را ارائه کرده باشند انجام می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حسینعلی امیری در گفتگو با شبکه خبر و در جمع خبرنگاران گفت: 6460 مدرک فوق لیسانس دارند و  از اقلیت های دینی 21 نفر ثبت نام کرده اند.

وی افزود:  در استان ها کار ثبت نام تا ساعت 16:30 انجام می شود و تمدید آن بر عهده استاندار و شورای تامین استان  است.

- امروز آخرین روز مهلت ثبت نام مجلس است از همه دست اندرکاران امر انتخابات در سراسر کشور و شورای نگهبان و هیات های نظارت و از اصحاب رسانه تشکر می کنم که امور انتخابات را اطلاع رسانی کردید.

- کماکان کار ثبت نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی در 207 حوزه اصلی و در ستاد انتخابات وزارت کشور در حال انجام است.

- بر اساس آمار سامانه اطلاع رسانی تا چند دقیقه قبل تعداد کل ثبت نام کنددگان برای مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور 10286 نفر است ، که 618 نفر بر مبنای خود اظهاری دارای سابقه نمایندگی مجلس هستند.

- امروز روز ولادت حضرت مسیح است ضمن تبریک به عزیزان مسیحی ، بر اساس حق قانون اساسی برای اقلیت های دینی که می توانند در مجلس دارای کرسی باشند 21 نفر از اقلیت های دینی هم ( زرتشنی، مسیحی، کلیمی و کلدانی) ثبت نام کرده اند .

- از 9 دوره مجلس شورای اسلامی، در دوره اول 3694 نفر برای نمایندگی مجلس ثبت نام کردند  در دوره های مختلف سیر صعودی و در برخی جاها کاهش یافته و در مجلس هفتم  8172 نفر ثبت نام کردند،
در دوره هشتم مجلس این عدد به 7600 نفر کاهش یافته ، در دوره نهم مجلس تعداد ثبت نام کنندگان بر اساس سوابق موجود در وزارت کشور 5283 نفر بودند اما در انتخابات دور دهم تا چند دقیقه قبل شاهد ثبت نام 10286 نفر هستیم، این در حالی است که تا مهلت قانونی ثبت نام مهلت باقی است و قطعا این امار افزایش خواهد داشت.

- از همه تقاضا می کنم ثبت نام را به ساعات پایانی موکول نکنند.

- برآیند ادامه مسیر در حصوص انتخابات خبرگان و مجلس با هم متفاوت است؛ بررسی صلاحیت انتخابات خبرگان توسط شورای نگهبان صورت می گیرد در مدت 30 روز؛ از تاریخ 6 اسفند با ممنوعیت تبلیغات مواجه خواهیم شد.

- برای مجلس شورای اسلامی از بعد از ساعت 12 امشب، پرونده ها و سوابق مربوط به داوطلبان به هیات های اجرایی ارسال خواهد شد که 5 روز فرصت هست از مراجع چهارگانه، استعلام های لازم را بگیرند؛ این بررسی ها به مدت 10 روز خواهد بود که تا 14 دی ماه انجام می شود.

- در تاریخ 15 دی ماه اشخاصی که صلاحبت انها احراز نشده به فرمانداری های مربوطه اعلام خواهد شد؛ بعد از این مرحله اشخاصی که صلاحیت آنها محرز نشده می توانند شکایات خود را به فرمانداری های مربوطه اعلام کنند.

- از تاریخ 17 بهمن تا 19 بهمن مهلت داریم برای دریافت شکایت داوطلبینی که ابتدا صلاحیت آنها تایید شده لیکن از طرف شورای نگهبان حائز شرایط شناخته نشده اند.

- استعلام از مراجع چهارگانه به صورت متمرکز از وزارت کشور انجام خواهد شد.

- ارتباط وزارت کشور با مراکز چهارگانه به صورت مستقیم و از طربق سیستم ها انجام می شود و اکنون به صورت آن لاین سوابق به مراکز چهارگانه داده می شود.

- کلید واژه انتخابات قانون است و دوستان قانون را به عنوان تنها مرجع مد نظر قرار دهند و همه اخلاق انتخاباتی را تا مراحل آخر به آن مقید باشند.

- با شرایط خاص منطقه و اطراف کشور حفظ ثبات و آرامش کشور، با تدبیر رهبری و تلاش دولت و ... یک نعمت بزرگ است که باید مد نظر باشد؛ مهم انسجام ملی و وحدت ملی است.

- مهلت ثبت نام در استان ها تا ساعت 16:30 است ، اگر در استان ها نیاز به تمدید باشد به تشخیص استانداران و تایید وزیر انجام می شود و در ستاد مرکزی تا پایان روز کار ثبت نام انجام می شود.

- از ساعت 24 امشب سیستم به صورت خودکار تعطیل خواهد شد.

- قرار قبلی در خصوص انتخابات الکترونیک به قوت خود باقی است و موضوع امنیت نرم افزار در دو تا از آزمایشگاه های مهم که کار راستی ازمایی نرم افزارها را انجام می دهد در حال تست و آزمایش است.

- انتخابات الکترونیکی در دوره قبل در 14 منطقه انجام شد.

نظر شما