شناسهٔ خبر: 10017963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

فراخوان برای برگزاری "جمعه خشم" علیه اسرائیل

گروههای مختلف فلسطینی طی فراخوان های جداگانه از فلسطینیان ساکن غزه، کرانه باختری، قدس و سرزمین های اشغالی درخواست کردند تا با تشدید اعتراضات علیه صهیونیستها، امروز جمعه تظاهرات "روز خشم" برگزار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) از بیت المقدس، به دنبال تشدید درگیری ها در قدس اشغالی و کرانه باختری و بویژه شهادت 4 فلسطینی در هشتاد و چهارمین روز انتفاضه قدس، گروههای مختلف فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی از فلسطینی های ساکن کرانه باختری، غزه، قدس و سرزمینهای اشغالی خواستند تا امروز جمعه مراسم روز خشم برگزار کنند و همبستگی خود را با انتفاضه سوم فلسطین اعلام کنند.

این فراخوان درحالی است که روز دوشنبه گذشته نیز گروهی از نهاد های فلسطینی در بیانیه ای مشترک از فلسطینیان سرزمین های اشغالی درخواست کرده بودند تا با تشدید اعتراضات علیه اسرائیلی ها، تظاهرات "روز خشم" را در روز سه شنبه و جمعه (4 دی) برگزار کنند.

در این بیانیه تصریح شده بود: اشغالگری اسرائیلی در تمامی اراضی فلسطینی از جمله قدس غیرقانونی است  و به همین دلیل از مقامات فلسطینی درخواست می شود تا فعالیت های خود را در دادگاه بین المللی کیفری و شورای امنیت سازمان ملل و همچنین مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب قطعنامه های ضد اسرائیلی افزایش دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه  از تشکیلات خودگردان درخواست شده است تا تمامی توافقات پیشین به امضا رسیده با اسرائیل را لغو  و از محاکمه رهبران اسرائیلی به دلیل جنایات جنگی ارتکابی حمایت کنند. همچنین نهاد های فلسطینی با ابراز اندوه خود از شهادت "سیمر قنطار" عضو ارشد حزب الله لبنان، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی را مقصر این موضوع دانست.

انتفاضه سوم فلسطین که از 9 مهر آغاز شده امروز وارد هشتاد و پنجمین روز شده است و تاکنون 135 فلسطینی شهید شده اند.


 

نظر شما