مجتبیشادلو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه تصور بیشتر مصرفکنندهها این است که محصول سیب قرمز باید کاملا قرمز باشد افزود: برخلاف تصور عامه مردم بهتر است این میوه به طور مطلوب قرمز نباشد.
وی ادامه داد: محصولی که به طور کامل سرخ نباشد در اوج جوانی برداشت شده و درون آن محکم، آبدار و با کیفیت است.
شادلو افزود: کشاورزان برای اینکه سیب کاملا سرخ شود مدت بیشتری آن را روی درخت نگه میدارند و به این ترتیب از عمر انبارداری میوه کاسته میشود.
وی ادامه داد: در نهایت محصولی که کیفیت بالایی ندارد دوبرابر نوع مرغوب آن قیمتگذاری میشود.
به گفته شادلو چنین مشکلاتی ناشی از نبود اطلاعات تخصصی در مورد تولیدات است.
انتهای پیام/