شناسهٔ خبر: 7566513 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مراسم بزرگداشت پروفسور کريستين يحيي بونو برگزار شد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی و فرهنگی 1111 1394/06/15
دومین شب علوم انسانی با موضوع دفاع از فلسفه با همکاری مجله عصر اندیشه عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، دومین شب علوم انسانی که به نکوداشت شخصیت کریستین یحیی بونو اختصاص داشت نشست تخصصی ای با موضوع دفاع از فلسفه برگزار کرد.
مراسم بزرگداشت و سخنرانی پروفسور یحیی بونو quotation mark فیلسوف و الهی دان فرانسوی quotation mark با حضور دکترعبدالحسین خسرو پناه رئیس انجمن حکمت و فلسفه ایران و دکتر ژولین پلیسیه نویسنده و پژوهشگر دانشگاه تولوز فرانسه برگزار شد.
پیام فضلی نژاد سردبیر مجله عصر اندیشه در گفتگو با خبرنگار ما هدف از برگزاری شب های علوم انسانی را انسجام بیشتر جامعه علوم انسانی برشمرد و گفت: سعی داریم گفتمان های زنده علوم انسانی در دنیا را به مخاطبان این جلسات معرفی کنیم و تضارب آرا بین اندیشمندان را به بحث بگذاریم تا فضایی برای پرسش و پاسخ با این اندیشمندان برگزار شود.
پیام فضلی نژاد کاربردی شدن علوم انسانی را بزرگترین هدف این جلسات عنوان و تاکید کرد: در پی آن هستیم تا مخاطبان یک مواجه جدی با اندیشمندان داشته باشند.
کریستین بونو، یحیی علوی یا یحیی بونو بعلت علاقه به آشنایی با ادیان شرقی رو به مطالعه آثار موجود در این زمینه پرداخت. وی با آثار رنه گنون فیلسوف مسلمان فرانسوی آشنایی پیدا کرد و تحت تأثیر آثار او در سال 1979 به دین اسلام درآمد. پس از آن در رشته زبان و ادبیات عرب و اسلام شناسی به تحصیل پرداخت.
او تحت راهنمایی‌های احمد حمپاته – عارف آفریقایی به مذهب شیعه درآمد و نام خود را به یحیی علوی مبدل ساخت. بونو در سال 1987 مدرک پروفسور اگرژه را اخذ و در سال 1995 از رساله دکتری خود تحت عنوان الهیات در آثار فلسفی و عرفانی امام خمینی(ره) در دانشگاه سوربون دفاع کرد که در سال1999 به عنوان پژوهش سال برگزیده شد.
صدا وتصویر دارد

نظر شما