شناسهٔ خبر: 59316602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ژاوی: از رئال مادرید بهتر بودیم و حق به حق دار رسید

علی آقااحمدی

سرمربی بارسلونا در مورد پیروزی مهمی که تیمش در مسیر قهرمانی لالیگا به دست آورد صحبت کرده است.

صاحب‌خبر -

ژاوی باز هم بارسلونا را در ال کلاسیکو به پیروزی رساند. 

طرفداری | بارسلونا در جریان دیداری از هفته بیست و ششم لالیگا مقابل رئال مادرید قرار گرفت و با یک کامبک موفق، گام بلندی در مسیر قهرمانی برداشت. ژاوی، سرمربی بارسلونا در مصاحبه پس از بازی در مورد عملکرد شاگردانش جملاتی به زبان آورد که شرح آنها را در ادامه می خوانید: 

حالا که سرمربی هستم متوجه شده ام که به نسبت دوران بازیگری ام استرس بیشتری برای ال کلاسیکو دارم. راستش را بخواهید تا آخرین دقیقه در مورد بازی دادن به روبرتو یا کسیه در ترکیب اصلی شک داشتم اما به نظرم بهترین سناریوی ممکن برای آنها رقم خورد چون هر دو گل زدند. رئال مادرید به خوبی می دانست که چگونه باید از زیر پرس ما خارج شود. گل آفسایدی که آنها به ثمر رساندند به خاطر اشتباه ما بود اما در مجموع احساس می کنم از حریف بهتر بودیم. 

ژاوی افزود: 

احساس قهرمانی نداریم اما مشخصا گام بلندی در این مسیر برداشتیم. یک سناریوی فوق العاده برای ما اتفاق افتاد. از حریف سرتر بودیم و بازیکنان ما شایسته کسب پیروزی بودند. در نیمه دوم دوئل های بیشتری را باختیم و کارمان سخت شد اما نتیجه منصفانه ای رقم خورد. خیلی خوشحالم. در این تیم همه می دوند و همه تلاش می کنند و ما به این روحیه افتخار می کنیم. امتیازات خیلی زیادی به دست آورده ایم و این یعنی تیم کارش را به خوبی انجام می دهد. 
کلید پیروزی در این مسابقه حفظ مالکیت توپ بود. یک بازی عاقلانه را همراه با مسئولیت پذیری فراوان به نمایش گذاشتیم. در مواقعی که رئال مادرید می توانست برای ما خطر ایجاد کند، به خوبی توپ را حفظ کردیم. این یکی از بهترین شب های من روی نیمکت بارسلونا است. رختکن این بارسلونا به یک خانواده شباهت دارد، کارمان را بسیار خوب انجام می دهیم و از این بابت احساس افتخار می کنم. تماشاگران مو را بر تن من سیخ کردند، آنها لایق این شادی هستند. 

ژاوی ادامه داد: 

حقیفتا دیگر نمی دانم در مورد سرجی روبرتو چه چیزی بگویم. اگر او در تیم دیگری بازی می کرد، بسیار مورد توجه قرار می گرفت اما اینجا دائما از او انتقاد می شود. این منصفانه نیست. مشکل ما در بارسلونا این است که به اندازه کافی به بازیکنان خودمان بها نمی دهیم. سرجی یک الگو به حساب می آید و کاملا شایسته جایزه بهترین بازیکن زمین بود. فصل جاری هنوز نمی تواند برچسب فصل خیلی خوب بخورد چون فقط سوپرکاپ را برده ایم. در جایگاهی هستیم که فقط خودمان می توانیم جلوی قهرمانی خودمان در لالیگا را بگیریم. یادتان نرود که از کجا شروع کردیم، فصل قبل تیمی که 12 امتیاز کمتر داشت، بارسلونا بود. 

کارلو آنچلوتی در مصاحبه پس از بازی گفت که به آفساید بودن گل آسنسیو شک دارد:

آفساید مشخص بود و حرف های آنچلوتی مرا شوکه می کند! حتی بحثی هم در کار نیست؛ یک آفساید آشکار. ما از رئال مادرید بهتر بودیم و نتیجه هم منصفانه بود؛ تنها نکته غیرمنصفانه مسابقه، 1-0 جلو افتادنِ آنها بود! اگر گل آسنسیو قبول می شد، نتیجه منصفانه ای به دست نمی آمد. پس از گل کسیه حس کردم که حق به حقدار رسیده است. برای قهرمانی هم به من تبریک نگویید؛ هنوز 12 بازی در پیش داریم. 

نظر شما