شناسهٔ خبر: 57016003 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بصورت آنلاین از آخرین اخبار هاست و سرور ایران مطلع شوید

اطلاع از آخرین اخبار هاست و سرور ایران و دنیا از طریق شرکت های شناخته شده خرید هاست و دامنه مثل شتابان هاست، به افراد علاقه مند به تکنولوژی و همچنین کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار آنلاین خود را دارند، کمک میکند تا هوشمندانه تر در این مسیر قدم بردارند.

صاحب‌خبر -

شتابان هاست به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های فروش هاست، سرور مجازی و دامنه در ایران؛ خود را موظف میداند تا آخرین خبرهای دنیای هاست و دامنه را در اختیار مخاطبان این حوزه قرار دهد.

امروز قصد داریم آخرین اخبار هاست، کسب و کارهای اینترنت و دامنه ها را بررسی کنیم. از شرایط نابسامان کسب و کارهای اینترنتی گرفته تا شروط وزیر ارتباطات برای رفع فیلتر اینستاگرام و احتمال مسدود سازی دامنه های .org برای کاربران ایرانی که بازار خرید دامنه را تحت تاثیر قرار داده است.

افزایش خرید هاست (buy host) ایران: فیلترینگ و مهاجرت سایتها به بسترهای داخلی

از اواخر شهریور ۱۴۰۱، تقریبا تمامی دامنه ها و سرورهای خارجی که بسیاری از وب سایت ها و کسب و کارهای ایرانی از آنها استفاده میکردند، یکی پس از دیگری در لیست محدودیت ها و فیلترینگ قرار گرفتند.

اکنون پس از گذشت حدودا یک ماه، عملا بسیاری از سرویس های خارجی در داخل کشور غیرقابل دسترسی هستند و همین مسئله باعث شده تا وب سایت های بزرگی که برای میزبانی وب سایت خود از هاست و سرورهای خارج از ایران استفاده میکردند، حالا با خرید هاست ها و سرورهای ایرانی، بستر اصلی وب سایت خود را به شبکه های داخل کشور منتقل کنند.

اگرچه تهیه هاست و سرور مجازی ایران؛ به دلیل مزایایی مثل قیمت کمتر، عملکرد مناسب و سرعت خوبشان برای کاربران داخل کشور پیش از اتفاقات اخیر نیز خریداران زیادی داشتند اما به نظر میرسد نگرانی از اینکه مشتریان و کاربران این وب سایت ها نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند باعث شده تا این روند انتقال به بسترهای داخلی با حجم بسیار وسیعتری انجام شود.

همچنین به دنبال محدودیت های شدید روی سرویس های خارجی، بسیاری از دامنه های بین المللی .com نیز با مشکلاتی مواجه شده که همین مسئله خرید دامنه .ir را نیز افزایش داده است.

کد تخفیف ویژه خرید هاست سی پنل ایران و هاست دانلود ایران از شتابان هاست:

خرید هاست سی پنل ایران: host-iran

خرید هاست دانلود ایران: host-dl

ضررهای میلیاردی کسب و کارهای آنلاین در یک ماه اخیر

خبر بعدی به دنبال اخبار هاست و سرور ایران، ضررهای بسیار زیاد کسب و کارهای اینترنتی به دنبال قطعی اینترنت است.

برای همه ما ایرانیان آشکار است که اقتصاد کشورمان در دهه های اخیر، تحت تاثیر تحریم های سنگین کشورهای غربی وضعیت نابسامانی را میگذراند.

در این بین، اقتصاد کشور ما حالا با شوک عظیم قطعی اینترنت و تعطیلی کسب و کارهای آنلاین مواجه شده است. بر اساس آمارهایی که اخیرا درباره نقش و تاثیر اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشور منتشر شده است، مشخص شده که بیزینس های مجازی سود قابل قبولی به کشور میرسانند و تقریبا ۵ درصد کل اقتصاد کشور را تشکیل می دهند.

بر اساس آمارهایی که از سمت اتحادیه کسب و کارهای مجازی ارائه شده، تعداد فروشگاه های اینترنتی که در کشور فعالیت میکنند، تا سال گذشته به ۳۰۰ هزار مورد رسیده است.

به این مورد صحبت های نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران را نیز اضافه کنیم که طبق صحبت های ایشان، میزان خسارت وارده به اقتصاد کشور بر اثر قطعی فضای آنلاین حدودا ۱.۵ میلیون دلار در ساعت است. یعنی ۳۶ میلیون دلار در روز!

اما این آسیب تنها به فروشگاه های آنلاین وارد نمیشود؛ بسیاری از کسب و کارهای دیگر مثل استارتآپ ها و بازار صرافی های آنلاین نیز دچار اختلالات گسترده ای شده است.

همچنین بسیاری از شرکت های خرید دامنه (Domain Registration) و هاست شبکه، برای خدمات رسانی به کاربرانی که قصد انتقال وب سایت و اپلیکیشن های خود به هاست و سرورهای ایرانی را دارند دچار مشکل هستند. تعداد بسیار بالای درخواست ها باعث شده تا خدمات رسانی این شرکت ها با کندی و کمبود منابع مواجه شود.

بصورت آنلاین از آخرین اخبار هاست و سرور ایران مطلع شوید

شروط وزارت اطلاعات برای رفع فیلتر شبکه های مجازی

یکی دیگر از خبرهایی که باعث افزایش درخواست خرید هاست ایران از سوی کاربران اینترنت شد، شروطی است که وزیر ارتباطات در مصاحبه اخیر خود برای رفع فیلترینگ دو پلتفرم واتساپ و اینستاگرام گذاشته است.

آقای عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات ایران، برآورده شدن دو شرط را برای آزادسازی دسترسی به این دو شبکه اجتماعی لازم دانست که یکی از آنها تائید و صلاحدید مراجع ذیصلاح یعنی شورای امنیت کشور است که شرطی غیرمنطقی نیست.

اما شرط دوم، تغییر روش و عملکرد دو پلتفرم آمریکایی بر اساس سیاست های جمهوری اسلامی ایران است. شرطی که ظاهرا خبر از فیلترینگ دائمی این دو اپ را می دهد.

همچنین با توجه به اینکه هیچ یک از این شبکه های اجتماعی در داخل کشور ما دفتر رسمی ندارند، بسیار بعید به نظر میرسد که امکان تغییر سیاست های این دو اپلیکیشن طبق صلاحدید مراجع وجود داشته باشد، خصوصا که با وجود تحریم های سنگین اعمال شده امکان مذاکره مستقیم با این شرکت ها وجود ندارد.

استفاده از آخرین تجهیزات روز دنیا در شرکت های هاستینگ ایرانی

خبر بعدی از اخبار هاست و سرور ایران مربوط به استفاده از تجهیزات پیشرفته در شرکت های هاستینگ کشور است.

همانطور که گفتیم، خرید هاست ایران (buy iran Cpanel Host) پیش از اتفاقات اخیر نیز طرفداران زیادی داشت، چرا که برخلاف گذشته شرکت های خدمات هاستینگ نظیر شتابان هاست از تکنولوژی های بروز و سخت افزارهای قدرتمندی برای سرویسدهی به کاربران استفاده میکنند.

یکی از این تجهیزات، آخرین نسل پردازنده های سرور است که شرکت intel آن را در دو نوع گلد و پلاتینیوم معرفی کرده است. این پردازنده های قدرتمند هرکدام دارای ۴۰ هسته واقعی و ۸۰ هسته مجازی هستند؛ قدرتی که پیش از این در بین پردازنده های موجود کم نظیر بوده و به بهترین شکل میتواند به وب سایت های خیلی بزرگ و پربازدید خدمات رسانی کند.

صاحب جدید .org و احتمال تحریم خرید دامنه برای کاربران ایرانی

یکی دیگر از خبرهای مهم خرید هاست و دامنه اخیر که بازتاب بسیار گسترده ای داشته است، مالکیت جدید دامنه .org و احتمال ممنوعیت ثبت آن برای کاربران ایرانی است.

پیش از این، مالکیت این دامنه با کمپانی PIR بود و شرکت ISOC مستقیما آن را مدیریت میکرد اما در نوامبر سال ۲۰۲۲ شرکت Ethos Capital، یکی از شرکت های بدنام مدیریت دامنه های بین المللی که مالکیت بسیاری از دامنه ها و سابقه طولانی در محدودیت و مسدود کردن آنها را دارد، پس از کشمکش های بسیار بالاخره مالکیت این دامنه را به ارزش ۱ میلیارد دلار خریداری کرد.

اگرچه Ethos Capital هنوز بیانیه ای رسمی در خصوص تصمیم بر مسدودسازی و سانسور دامنه های بیشتر برای کاربران دنیا منتشر نکرده است اما نگرانی ها و حدس و گمان های بسیاری وجود دارد که احتمال مسدودسازی این دامنه برای کاربران ایرانی وجود داشته باشد.

بصورت آنلاین از آخرین اخبار هاست و سرور ایران مطلع شوید

اطلاع از اخبار هاست و سرور ایران به صورت آنلاین در شتابان هاست

در این مقاله که به کمک وب سایت شتابان هاست به رشته تحریر در آمده است، برخی از مهم ترین خبرهای یک ماه اخیر در حوزه خرید هاست، دامنه و سرورهای ایران و همچنین بازار کسب و کارهای اینترنتی را بررسی کردیم و نگاهی به آخرین تکنولوژی های روز دنیا که در شرکت های هاستینگ استفاده می شوند، انداختیم.

نظر شما