شناسهٔ خبر: 4313635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نقوی در گفت‌وگو با فارس:

ایران هیچ متنی جز متن توافق جامع هسته‌ای را نمی‌پذیرد/ مخالفت تیم مذاکره‌کننده ایران با صدور بیانیه مشترک در مذاکرات لوزان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران هیچ چیزی جز یک توافق جامع در قالب یک متن واحد را در مسئله هسته‌ای قبول ندارد و تا جایی که من اطلاع دارم، تیم مذاکره‌کننده ما صدور بیانیه سیاسی توسط طرفین مذاکره را نپذیرفته است.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با 1+5 در لوزان گفت:‌ استراتژی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا این بوده که توافق باید در یک مرحله و در یک متن انجام شده و کلیه موضوعات مربوط به مسئله هسته‌ای چه کلی و چه جزئی در یک متن آورده و منتشر شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران غیر از متن توافق هیچ چیز دیگری را اعم از بیانیه سیاسی، توافق سیاسی، مقدمه توافق هسته‌ای و امثال آن را قبول ندارد و هر آنچه که می‌خواهد مورد توافق قرار گیرد باید در یک متن منتشر شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: بعید می‌دانم که اخبار منتشر شده در مورد بیانیه سیاسی ایران و 1+5 قرین صحت باشد و تا جایی که بنده اطلاع دارم تیم مذاکره‌کننده کشور ما صدور بیانیه سیاسی مشترک میان ایران و 1+5 را نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، برخی اخبار منتشر شده از مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 در لوزان از این مسئله حکایت دارد که طرفین مذاکره بیانیه‌ای را صادر و بعد از یک توافق کلی سیاسی به توافق در مورد جزئیات خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما