شناسهٔ خبر: 28770854 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

چطور با گوشی عکس‌ پروفایل بهتری بگیریم؟

در این مقاله با شما هستیم تا تمامی موارد حرفه ای گرفتن عکس پروفایل را توسط گوشی بررسی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبحانه،در این مقاله با شما هستیم تا تمامی موارد حرفه ای گرفتن عکس پروفایل را توسط گوشی بررسی کنیم.

به نور توجه کنید – مهم‌ترین چیزی که باید در گرفتن عکس به آن توجه کنید، نور است. چشمان ما در نور کم نیز خوب می‌بیند لذا ممکن است متوجه نشویم نور کم بر کیفیت عکس تأثیر می‌گذارد.

دوربین‌های گوشی‌های موبایل به خاطر سنسور کوچکشان نمی‌توانند در نور کم، عکس خوب بگیرند. نور کم باعث پیدایش نویز در تصویر می‌شود و نرم‌افزار دوربین برای از بین بردن نویز، عکس را مات می‌کند. به همین خاطر عکسی که با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در نور کم می‌گیرید، شاید به‌اندازهٔ ۳ مگاپیکسل هم جزئیات نداشته باشد.

تا جای ممکن سعی کنید از نور خورشید برای گرفتن عکس استفاده کنید و اگر مجبورید داخل اتاق با نور چراغ عکس بگیرید، تمام چراغ‌ها را روشن کنید.

سعی کنید سوژه را طوری تنظیم کنید که منبع نور باعث روشن شدن آن بشود، نه اینکه پس‌زمینه روشن بشود و سوژه درون سایه قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که چشم ما طیف وسیعی از سایه‌روشن را به‌خوبی می‌بیند. ولی برای دوربین کافی است پس‌زمینه خیلی روشن بشود تا سوژه را تیره نشان دهد.

پروفایل – در این بخش نیز می توانید آرشیوی از عکس پروفایل خاص و جدید دخترانه و پسرانه را برای پیام رسان ها و یا پیج های خود در شبکه های اجتماعی انتخاب کنید تمامی عکس ها با اندازه استاندارد شبکه های اجتماعی در انواع موضوعات رایج مناسبتی,دخترانه,پسرانه,غمگین و شاد ارائه شده است.

تنظیم سرعت شاتر – خیلی از افراد هنگام عکاسی از امکاناتی که دوربین در اختیارشان می‌گذارد اطلاع درستی ندارند یا استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنند. تنظیم سرعت شاتر یکی از این امکانات است که امروزه اکثر گوشی‌های موبایل این قابلیت را به دوربین خود اضافه کرده‌اند. کنترل درست این عامل تاثیر بسیار مثبتی بر روی نتیجه‌ی کار شما دارد.

به زبان ساده سرعت شاتر میزان زمان نوردهی به سنسور دوربین را مشخص می‌کند. در سرعت‌های بالاتر دوربین می‌تواند سوژه‌هایی با سرعت بالا را شکار کند و تمام جزییات را به نمایش بگذارد. در طرف مقابل، سرعت پایین شاتر برای عکاسی در محیط‌هایی با شرایط نوری کم مناسب‌تر است. در این حالت نور بیشتر به سنسور تابیده می‌شود و اگر سرعت حرکت سوژه زیاد باشد با تصاویری مات روبه‌رو خواهیم شد. در سرعت‌ پایین برای گرفتن یک نتیجه‌ی مطلوب بهتر است که دوربین در یک حالت ثابتی قرار گرفته باشد. بنابراین استفاده از تری‌پاد یا مونو‌پاد کمک زیادی به شما می‌کند.

فوکوس را به طور دستی تنظیم کنید – گرفتن موفقیت‌آمیز یک عکس، مقدار زیادی به فوکوس مناسب بستگی دارد. فوکوس خودکار معمولاً کمک می‌کند، اما بی‌عیب و نقص هم نیست. درواقع، اغلب نمی‌داند که ما در فوکوس واقعاً چه می‌خواهیم. برای جلوگیری از این مشکل یک لمس انگشت کافی است، زیرا فوکوس لمسی راه‌حل آن است. در جایی که می‌خواهید دوربین فوکوس کند، صفحه را لمس کنید. در حالت دستی اپلیکیشن دوربین، حتی می‌توانید به‌صورت کاملاً دستی دوربین را فوکوس کنید.

استفاده از دو دست – عکس‌های فوری اغلب میان کاستی‌ها و تحرکات لحظه جان می‌گیرند، پس ممکن است کمی لرزنده باشند. اما اگر می‌خواهید تصویر کاملاً واضح باشد، عکاسی تنها با یک دست حقیقتاً کافی نیست. با استفاده از هر دو دست گوشی‌هوشمند خود را ثابت و محکم نگه دارید. یک سه‌پایه با نگهدارنده گوشی‌هوشمند برای قرار گرفتن در بهترین حالت مناسب است، اما اغلب قرار گذاشتن گوشی‌هوشمند روی یک نرده یا جای محکم و ثابت کردن آن به این شیوه نیز کافی است.
اگر این کار امکان‌پذیر نیست، پس باید بازوهای خود را ساپورت کنید، یا اینکه آن‌ها را کاملاً باز کنید. هرچه کمتر گوشی را تکان دهید، عکس گرفته‌شده واضح‌تر خواهد بود.

خط افق مستقیم – این نکته مربوط به مورد قبلی است و در اینجا نیز می‌توانید از شبکه بندی قرارگرفته در منظره‌یاب استفاده کنید. خطوط کج موجب ناآرامی در یک تصویر می‌شوند، مگر اینکه از قصد در تصویر قرار گیرند. افق همان خط غالب هنگام نگاه کردن در دورنما است، پس مطمئن شوید که افق کج نباشد.

قانون فضا – همانطور که قبلاً اشاره شد، برخی سوژه‌ها در تصویر برای نفس کشیدن و دیده شدن به فضا نیاز دارند. مثل نسبت طلایی، یک عنصر دیگر هم می‌تواند هارمونی بیشتری در یک تصویر ایجاد کند. با استفاده از قانون فضا به طور صحیح، یک حس تحرک، فعالیت، یا تکمیل در ترکیب عکس ایجاد می‌شود. در یک تصویر پرتره، نگاه خیره سوژه می‌تواند در دورنما سرگردان شود و اغلب مطلوب است که فضا را در جهت چشم‌ها قرار داده و سریعاً بعد از چهره قطع نکنید. برای مثال، نگاه خیره می‌تواند این حقیقت را هم بیان کند که شخص به تصویر کشیده شده در حال تمرکز است- که اغلب حیات بیشتری به تصویر می‌دهد.
اگر از یک ماشین در حال حرکت عکس می‌گیرید، باید به جای فقط نشان دادن آسفالتی که ماشین روی آن است، مقداری فضا به مکانی که ماشین به سمت آن می‌رود هم اختصاص دهید. این قانون، مثل قانون سوم، می‌تواند هنگامی که تصویر ایجاب می¬کند و وعده این را می‌دهد که چیز خاصی شود، شکسته شود.

منبع:ابزار وبلاگ

نظر شما