شناسهٔ خبر: 1020438 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شرایط ثبت نام آزمون کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اعلام شد

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به شرایط ثبت دوره‌های كاردانی، كارشناسی ناپیوسته و پیوسته با آزمون و بدون آزمون گفت: داوطلبان كارشناسی ناپیوسته با آزمون فقط رشته‌هایی را انتخاب كنند كه دانشگاه آزاد اسلامی آنها را در واحدهای دانشگاهی ارائه داده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، دكتر مجتبی علوی فاضل با تاکید بر اینکه داوطلبان كارشناسی ناپیوسته با آزمون تنها رشته‌های مندرج در دفترچه را انتخاب كنند، افزود: داوطلبان كارشناسی ناپیوسته با آزمون فقط رشته‌هایی را انتخاب كنند كه دانشگاه آزاد اسلامی آنها را در واحدهای دانشگاهی ارائه داده است. لذا داوطلبان توجه داشته باشند كه قبل از تهیه كارت اعتباری رشته مورد علاقه خود را در سایت www.azmoon.org مشاهده کنند.

 

ئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به رشته‌های با آزمون کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اظهار داشت: این رشته‌ها شامل اتاق عمل، ساخت پروتز دندانی، مامایی، علوم آزمایشگاهی، بهداشت عمومی، مهندسی بهداشت محیط، هوشبری، علمی كاربردی حسابداری، مهندسی تكنولوژی الكترونیك، مهندسی تكنولوژی برق-قدرت، مهندسی تكنولوژی نرم افزار كامپیوتر، علمی كاربردی معماری است.

 

وی در مورد شرایط انتخاب رشته داوطلبانی كه در آزمون سراسری و كارشناسی ناپیوسته 93 شركت كرده اند، یادآور شد: این دسته از داوطلبان می‌توانند صرفا در مجموعه‌ای كه آزمون داده‌اند در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته كنند. ضمن اینكه امكان ویرایش پس از تأیید نهایی ثبت نام و دریافت كد رهگیری وجود ندارد.

 

علوی فاضل با بیان اینکه در مورد رشته‌های بدون آزمون هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل در یک یا حتی چند مجموعه بدون توجه به نوع مدرك تحصیلی خود انتخاب رشته كنند.

 

وی با اشاره به شرط بومی گزینی در ثبت نام دانشگاه آزاد، خاطر نشان کرد: دانشگاه برای رفاه عموم داوطلبان گزینش بومی را حذف كرده به جز پزشكی واحد زاهدان كه همچنان مختص داوطلبان استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان محسوب می‌شود. لذا داوطلبان می‌توانند در هر نقطه‌ای از كشور كه علاقه مند هستند رشته/محل‌های خود را انتخاب كنند و در سایت ثبت نام كنند.

 

علوی فاضل در مورد نقش جنسیت در پذیرش گفت: ثبت نام در اكثر رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هم برای زنان و هم مردان بلامانع است اما برخی از رشته‌ها دارای پذیرش تك جنسیتی هستند كه داوطلبان لازم است به آنها توجه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کلیه رشته‌های واحد فلاورجان پذیرش برای زنان و كلیه رشته‌های واحد شهرمجلسی برای مردان پذیرش دارد، ادامه داد: رشته مهندسی دریا- دریانوردی، مدیریت و كمیسر دریایی و مهندسی كشتی (موتور) در واحد جزیره خارك و ناوبری واحد بندر گناوه فقط از میان مردان پذیرش می‌كند و رشته مامایی صرفا زنان را پذیرش خواهد كرد.

 

معاون دانشگاه آزاد در مورد رعایت شرط تجانس رشته در ثبت نام كاردانی پیوسته بدون آزمون گفت: داوطلبان این مقطع لازم است بین رشته انتخابی خود در دانشگاه و رشته تحصیلی دوران هنرستان و دبیرستان تجانس را رعایت كرده لذا امكان ثبت نام در سایر رشته‌ها (نامتجانس) را نداشته مگر آنكه علاقه مند ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی باشند از این قاعده مستثنی هستند.

وی یادآور شد: برای مقاطع كاردانی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون، هر داوطلب می‌تواند یك رشته/محل را انتخاب و پس از ثبت نام در سایت www.azmoon.org از روز 8 شهریور ماه با در دست داشتن پرینت ثبت نام به واحد مربوط مراجعه كنند.

نظر شما